4 וחצי שנות מאסר לשוטר תנועה שהורשע בעבירות מין

השוטר, דב אייזיק, הורשע כי בעת שחקר מתלוננת באזהרה הטריד אותה מינית ולאחר מכן אף סחט אותה להיפגש עמו. הוא גם הורשע כי צילם נשים בתחנה ללא ידיעתן
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר על דב אייזיק, שוטר במשטרת התנועה, עונש מאסר בפועל של ארבע שנים וחצי, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 100 אלף שקלים.

זאת לאחר שהורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות מין, מרמה והפרת אמונים. אייזיק הורשע כי הטריד מינית נחקרת בתחנה ולאחר מכן גם סחט אותה להיפגש עמו.

בנוסף, הורשע כי צילם בתחנת המשטרה נשים במצבים אינטימיים, ללא ידיעתן.

"עבירות מין, כשלעצמן, הן תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע. משנה חומרה היא, כאשר העבריין הפוגע, הוא לא אחר מאשר שוטר, גורם במערכת אכיפת החוק, הגוף אשר נועד לשמור על בטחון התושבים", נכתב בגזר הדין.

על פי הכרעת הדין, בשנת 2017, בין היתר, בעת שחקר הנאשם את המתלוננת באזהרה, בחשד לביצוע עבירת תנועה, ביצע בה עבירות מין בניגוד לרצונה.

בטרם החקירה, ערך הנאשם למתלוננת תשאול בעל פה, ממנו עלה החשד, כי היא עברה עבירה פלילית, והחל לשוחח עמה על נושאים בעלי אופי מיני.

בהמשך, ניצל הנאשם את נגישותו למאגר הפלילי, ובדק את פרטי ההתקשרות של המתלוננת ובני משפחתה. בהמשך לכך, יצר עמה קשר, במטרה לקיים עמה קשר מיני.

הנאשם ביקש ממנה שתיפגש עמו, תוך שסחט אותה על רקע המידע המפליל אודותיה, שהגיע אליו במסגרת התשאול בעל-פה.

"תופעה שיש להוקיע"

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, מעשה מגונה בלא הסכמה, הטרדה מינית, הוצאת מידע שלא כדין מהמרשם הפלילי, זיוף בידי עובד ציבור והפרת אמונים. הנאשם הורשע אף בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות, כאשר צילם תמונות אינטימיות של מספר נשים ללא ידיעתן, בהן נשים שצולמו בעת שהיו בתחנת המשטרה.

בית המשפט קבע כי, "עבירות מין, כשלעצמן, הן תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע. משנה חומרה היא, כאשר העבריין הפוגע, הוא לא אחר מאשר שוטר, גורם במערכת אכיפת החוק, הגוף אשר נועד לשמור על בטחון התושבים".

בית המשפט הוסיף כי, "מדובר בעבירות חמורות, מבזות ומשפילות כלפי כל אחת מהקרובנות שצולמה על ידי הנאשם. מדובר בעבירות, שכיום הן קלות מאוד לביצוע, בייחוד לאור הזמינות של האמצעים הטכנולוגיים, וריבוי העבירות – מדבר בעד עצמו…ההתרשמות הכוללת מהנאשם – היא כי המדובר בלא פחות מאשר צייד מניפולטור ומתוחכם ביותר, שלמרבה הצער – ניתנו בידו סמכויות מתוקף תפקידו, אותן ניצל, באופן אובססיבי ומתמשך לאיתור קורבנות להגשמת סטיותיו המיניות האפלות".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה.

אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203


לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין


עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות