עולם תחתון: מטען חבלה ליד בית הספר

כתב אישום שהוגש נגד 3 תושבי י-ם וקרית יערים מתאר כיצד הטמינו את המטען ברכב של אדם עמו הסתכסכו במטרה לפגוע בו. במזל התגלה המטען מבלי שהתפוצץ
אייל חן |
מעצר, ארכיון

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד יאיר זלצמן, לוי יצחק בנאבו ומנחם אשכנזי, תושבי ירושלים וקרית יערים, זאת לאחר שהטמינו מטען חבלה ברכבו של תושב העיר. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים נגדם.

על פי כתב האישום, לפני כחודש החבורה יצאה ממחסן ששכר אחד הנאשמים, עם מטען חבלה לכיוון רכב המתלונן אשר חנה בירושלים בסמוך לבית ספר נועם רמות ומתנ"ס וזאת על מנת להניח את המטען ברכב המתלונן בכוונה לגרום למתלונן ונוסעי רכבו חבלה. שניים מהחבורה עמדו בסמוך ושמרו בעת שהנותרים הטמינו את מטען החבלה במנוע רכב המתלונן.

עוד מתואר בכתב האישום, כי לאחר שסיימו להטמין את מטען החבלה, עזבה החבורה את המקום וחזרה יחד למחסן. רכב המתלונן עמד יומיים ללא תזוזה עם המטען טמון בו במקום בו עוברים אורחי אורח ותלמידים על דרך קבע.

נשקים וסמים בבית

כעבור כמה ימים נסע המתלונן יחד עם בת זוגו ברכב המתלונן. במהלך הנסיעה עצר המתלונן את הרכב מסיבה כל שהיא, פתח את מכסה המנוע וגילה את מטען החבלה למקום הוזעקו כוחות משטרה וחבלנים שנטרלו את המטען. המשטרה הצליחה להתחקות אחר הנאשמים במעשה, תושבי ירושלים בשנות ה-20 לחייהם.

בכתב האישום מתואר, כי השוטרים הצליחו להתחקות אחר מסלול בריחתם והגיעו אל המחסן בחניון תת-קרקעי של בניין מגורים במרכז העיר ירושלים ובחיפוש במקום אותרו נשק מסוג "קרלו" וסמים מסוגים שונים במשקל רב.

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של נשיאת נשק, מעשה פזיזות בחומר נפיץ, ניסיון היזק בזדון, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, החזקת נשק שלא כדין והחזקת תחמושת שלא כדין.

עוד בפלילים: מאסר לאב שתיעד את ילדיו אוחזים ברובה

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, גזר שנתיים וחצי מאסר על אמיר בדיר (31) מכפר קאסם, שהורשע ע"פ הודאתו בעבירות של החזקת נשק ותחמושת, סיוע להחזקת נשק וכן ומעשה פזיזות ורשלנות בנשק. בביתו של הנאשם נתפס נשק שהחזיק שלא כדין, וכן נמצאו תמונות שהעידו כי סייע לאדם אחר להחזיק בנשק וכן תמונה של ילדיו הקטינים אוחזים בנשק כשבתוכו מחסנית.

בית המשפט מצא לנכון אף להתייחס באופן פרטני לעניין תמונות הילדים האוחזים בנשק, על בסיסן הורשע הנאשם בעבירת מעשה פזיזות ורשלנות בנשק: "מצמרר היה לראות את התמונות של שלושת ילדיו הקטינים של הנאשם אוחזים בחדר השינה שלהם… מעבר לפוטנציאל הנזק העצום שיכול היה להיגרם, לו בטעות היה נפלט כדור בחדר… הרי שנוכח התמונות קל להבין כיצד עלול לצמוח לו דור חדש של עברייני נשק".

____________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות