אורי אוזן: "סיכלו את העסקתי במכבי נתניה"

בתביעה שהגיש המאמן והפרשן נגד מנכ"ל איגוד המאמנים וההתאחדות, הוא דורש 300 אלף שקל פיצוי בטענה שקידמו אינטרסים של מקורבים על חשבונו ופגעו בשמו הטוב
רונן לוי |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בתל אביב, הגיש המאמן ופרשן הכדורגל אורי אוזן, תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקלים, נגד מנכ"ל איגוד המאמנים אמיר כהן וההתאחדות לכדורגל, לאחר שלטענת אוזן, כהן פעל תוך ניגוד עניינים מובהק ובחר לעשות שימוש פסול בתפקידו הבכיר ובמידע שהגיע לידיו בדרך לא דרך בכדי לקדם אינטרסים של מקורביו על חשבונו של מר אוזן ותוך פגיעה בוטה בשמו הטוב. טרם הוגש כתב הגנה.

על פי התביעה, איגוד המאמנים והעומד בראשו, בחרו להוציא תחת ידיהם סדרת פרסומים מבזים וחסרי ביסוס לפיהם אוזן אינו רשאי לשמש כמאמן. זאת, הואיל וכביכול אינו מחזיק בתעודת מאמן תקפה משעה שלכאורה, לא מילא את חובותיו על פי תקנוני ההתאחדות.

לטענת אוזן, כל זאת, דווקא ביום בו התקיימה פגישה עם מועדון כדורגל מליגת העל – מכבי נתניה שביקש לשכור את שירותיו אוזן הדגיש כי התכלית היחידה לפרסום הייתה הכשלתו וסיכול העסקתו על ידי המועדון, תוך גרימת נזק היקפי אדיר לשמו הטוב. "אם בכך לא די", נכתב לבית המשפט, "המניע למהלך השפל היה נעוץ ברצונו של אמיר למנוע את מינוי מר אוזן למאמן הקבוצה הבוגרת של המועדון, וזאת תוך שימוש במידע שקיבל מאחיו, מר אלמוג כהן, אשר שיחק בקבוצה הבוגרת של המועדון והשתתף במו״מ שנוהל מול מר אוזן".

פרסומים מטעים בתקשורת

בתביעה מציין אוזן, כי איגוד המאמנים ומנהלו המתהדרים בכך ש-״טובת המאמנים ורווחתם" היא הניצבת לנגד עיניהם "שכחו" לפתע, כי מר אוזן עמד במכסת שעות ההשתלמות הנדרשות על ידי ההתאחדות כבר בעונת 20/21, קרי – כי הוא כשיר לאמן, למצער, עד לתום עונת 22/23. מלוא המידע, התיעוד, הנתונים, האסמכתאות והאישורים מצויים זה מכבר בידי איגוד המאמנים וההתאחדות האמונים על נושא זה, ובדיקה פשוטה במאגריהם הייתה מעלה, כי מר אוזן מוסמך גם מוסמך לאמן.

"במקום להתנהל באופן מידתי וסביר כמצופה מגוף רציני שכזה (שהוא גם גוף דו מהותי עליו רובצות חובות מן התחום המנהלי, לרבות חובת תום לב מוגברת) וממנהלו שאמור לשמש כדוגמא אישית, בחרו אמיר ואיגוד המאמנים המשתייך להתאחדות – ללא כל בירור ענייני מקדים מול מר אוזן (טרם ביצוע הפרסומים) – לפרסם באופן מטעה וזדוני ממש, כי מר אוזן (כביכול) אינו יכול לשמש כמאמן", נכתב בתביעה, "איגוד המאמנים ואמיר לא הסתפקו בפרסום זניח אלא בחרו לפרסם פעם אחר פעם ובריש גלי את האמירות המבישות הללו לגבי מר אוזן (ציטוטים מתך הפרסומים המפרים יובאו בפרק II להלן)".

לדבריו, שרשרת הפרסומים החלה בפניה לתקשורת הספורט (כגון אתר ONE הידוע), המשיכה בפניה ישירה ועזת מצח למעסיק פוטנציאלי, המועדון, שביקש לבחון את קליטתו כמאמן וכן בפרסום נוסף בדף הפייסבוק הרשמי של איגוד המאמנים "במטרה לבזותו בפני כלל עמיתיו המאמנים".

לטענתו, כאשר הסב את שימת ליבו של ב״כ איגוד המאמנים, עו״ד יהב ארגמן, לפגיעה הקשה בשמו הטוב בהיות הפרסומים חסרי ביסוס, סירב איגוד המאמנים לחזור בו. למרבה הצער, תקוותיו של מר אוזן, לפיהן ההתאחדות תיטול אחריות על מעשיו הנלוזים של אמיר במסגרת תפקידו כמנכ״ל איגוד המאמנים (החוסה תחת כנפיה) או תסייע לו, התבדו וכל פניותיו נדחו.

_____________________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות