אתי כרייף נגד הפרקליטות: "ראיות הושגו שלא כדין והוסתרו מביהמ"ש"

השופטת בדימוס אתי כרייף שנחשדה בפרשת "מין תמורת מינוי" בה היה חשוד גם אפי נוה, והתיק נגדם נסגר, שלחה מכתב התראה לפני תביעה בסך מיליון שקלים: "התדמית שלי נהרסה"
רונן לוי |
השופטת אתי כרייף

השופטת בדימוס אתי כרייף עולה להתקפה: לאחר הביקורת הקשה שמתח השופט בדימוס רוזן על העבירות שלכאורה ביצעה המשטרה כנגדה, באי כוחה פנו לפרקליטות ומשרד הביטחון במכתב חריף טרם הגשת תביעה על סך מיליוני שקלים. כרייף, שנחשדה בפרשת "מין תמורת מינוי", בה היה חשוד גם אפי נוה, טוענת כי ראיות נגדה הושגו שלא כדין והוסתרו מבית המשפט. כזכור, תיק החקירה בפרשה נגדה ונגד יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר, נסגר.

כזכור כרייף נחקרה במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "פרשיית מין תמורת מינוי". הטענה שבבסיס החשדות היתה שכרייף נתנה שוחד מיני לראש לשכת עורכי הדין דאז, עו״ד נוה וכעת, לטענתה, הגם שמהחשדות שהוטחו בפניה לא נשאר דבר, תדמיתה נרמסה, פניה הולבנו ועולמה האישי, הכלכלי והמקצועי חרב עליה ונמחק כלא היה. באבחה אחת נשמטה הקרקע תחת רגליה, וקריירה מפוארת של 20 שנים ירדה לטמיון. משופטת מקצועית ומוערכת הפכה לחשודה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עוד הוסיפו כי רק בשלב מאוחר יותר, יוחסה לכרייף גם עבירה של ״השמדת ראיה״ – חשדות שהתבססו על טענות חסרות בסיס משפטי ועובדתי, ושגרמו לה לעוול בל יתואר, ולסיום הקריירה השיפוטית שלה.

הפרשה החלה, כך מציינים באי כוחה של כרייף, כאשר העיתונאית הדס שטייף שכנעה את גרושתו של נוה, למסור לה את מכשירי הטלפון הנייד של בעלה לאחר שמעבדת טלפונים אחרת סירבה לפרוץ אותם. שטייף נטלה שלא כדין את מכשירי הטלפון והעבירה אותם לאדם בשם יוליוס רוזנברג שסייע בפריצה לטלפונים, בשחזור התכנים, בעיון במסרונים, בתמונות ובשיחות קוליות מתוך מכשירי הטלפון. כפי שהתברר בדיעבד, השניים ישבו וקטלגו משך ימים את החומרים הפרטיים שהושגו בעבירה.

חומרים הושגו תוך ביצוע עבירות

שטייף ביקשה לפרסם את הדברים שמצאה בפריצה לטלפון במסגרת שידוריה בתחנת גלי צה״ל, היא אף הכינה "סימולציה" הכוללת את ממצאיה, אלא שהייעוץ המשפטי של הפרקליטות הצבאית התנגד לפרסום והמשנה לפרקליט המדינה, עו״ד נזרי, ביקש שהות להתייעץ עם פרקליט המדינה דאז עו״ד שי ניצן. בשל הסירוב האמור, פנתה שטייף ישירות, טלפונית, לעו״ד שי ניצן, פרקליט המדינה.

על אף שהיה ברור כבר אז שהחומרים מתוך הטלפונים הניידים של נוה הושגו תוך ביצוע עבירות חמורות, הובטחה לשטייף חסינות מהעמדה לדין בשל הפריצה הלא חוקית לטלפונים (למרות שברור כי החומרים הושגו תוך ביצוע עבירות לפי חוק המחשבים ולפי חוק ההגנה על הפרטיות). פרקליט המדינה התעלם מהעבירות הברורות שבוצעו לצורך השגת המסמכים, ושלח חוקרים לביתה של שטייף לאסוף את החומרים האסורים.

עו"ד אפי נוה. צילום: פלאש 90

באי כוחה של כרייף ציינו כי מדובר היה בביצוע חקירה לא חוקית נגד שופטת מכהנת ללא אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, ביצוע פעולות חקירה רבות עוד בטרם הואצלו סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה לפרקליט המדינה דאז, מתן חסינות מפני העמדה לדין לשטייף, עיון ושימוש בחומרי חקירה שהושגו בעבירה, קבלת צו חדירה לטלפונים תוך הטעיה של בית המשפט וכן פגיעה בפרטיותה של כרייף עת חיטטו בטלפון הנייד שלה ושל מר נווה, ללא כל הצדקה ובאמצעות צו שיפוטי שניתן שלא כדין.

נזק אדיר לעתידה

"חקירת החשדות נגד מרשתנו נמשכו והתארכו", כתבו באי כוחה במכתב, "וזאת הגם שהסיבות שהובילו בסופו של יום לסגירת התיק בעניינה, פריצה לא חוקית לטלפונים, והיעדר אפשרות כלשהו לכרוך בין הקשר של מרשתנו עם נווה לבין מינויה של מרשתנו לכס השיפוט. שמה של מרשתנו הוכפש ברבים, עשרות שנות קריירה נמחקו כלא היו ומרשתנו צומצמה לחפץ מיני על לא עוול בכפה".

עוד הוסיפו, כי "הפרות חוזרות ונשנות אלה גרמו למרשתנו לנזקים אדירים – הן לשמה הטוב, לפרנסתה, לעתידה המקצועי לבריאותה הנפשית והפיזית. בנסיבות אלה, עומלת מרשתנו על הכנת כתב תביעה כדי להיפרע על נזקיה המשמעותיים מכלל הגורמים שלקחו חלק במחדלים החמורים שנפלו במהלך חקירתה, לרבות תביעות אישיות".


עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות