3 שנות מאסר לעובד בפיקוח האלקטרוני: הסיר אזיקים תמורת שוחד

אסף בן אברהם, ששימש כטכנאי איזוק, הורשע, ע"פ הודאתו, בביהמ"ש המחוזי מרכז בכך שלקח שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני: "שחרר אותם לחתונות ולשמחות"
אייל חן |
אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, גזר 3 שנות מאסר וכן מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 35 אלף שקלים, על אסף בן אברהם (אסעד זידאן), זאת לאחר שבמסגרת עבודתו כטכנאי במערך הפיקוח האלקטרוני, הורשע בכך שניצל לרעה את תפקידו כדי לקחת שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני, ובתמורה סייע להם להתחמק מהפיקוח האלקטרוני שלא כדין. בגין כך הורשע ע"פ הודאתו בין היתר בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה וסיוע לבריחה ממשמורת.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם הועסק כטכנאי וסייר פיקוח אלקטרוני בחברה עמה התקשרה המדינה. במספר מועדים שונים, ניצל הנאשם את תפקידו כדי לקחת שוחד מעצורים בפיקוח אלקטרוני, באופן שבעבור כסף וטובות הנאה יסייע להם להתחמק מהפיקוח האלקטרוני ללא יכולת גילוי של מערך הפיקוח האלקטרוני והשב"ס.

הנאשם יצא לחתונה

כך למשל, באחד המקרים, הגיע לביתו של נאשם שהיה באיזוק אלקטרוני, הסיר מרגלו את האזיק וחיבר אותו לקרוסלה של אמו באופן שאפשר את התחמקותו ממעצר מבלי שהדבר יתגלה. במקרה אחר הסיר אזיק אלקטרוני מרגלו של נאשם כדי לאפשר לו לצאת לחתונה. בגין האמור הורשע הנאשם בשני אישומים של לקיחת שוחד וכן בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וסיוע לבריחה ממשמורת חוקית.

הפרקליטות טענה כי הנאשם פעל מול העצורים באופן שאפשר להם לצאת מהפיקוח האלקטרוני ללא גילוי ובצורה מתוחכמת שלא רק באופן פוטנציאלי שכן מדובר בעצורים שבתי המשפט קבעו שהם מסכנים את ביטחון הציבור.

במקום שוחד – חיים רביבו יורשע בהפרת אמונים

אתמול (יום ד') פורסם כי לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום מתוקן נגד חיים רביבו, במסגרת הסדר טיעון. כתב האישום הוגש במסגרת פרשת "צדק עירוני", שנכללה בכתב האישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן, המשנה לראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי, ואחרים. ההסדר, שטרם אושר על ידי בית המשפט, קובע כי כדורגלן העבר יודה ויורשע בעבירה של הפרת אמונים, אף שכתב האישום המקורי ייחס לו עבירת שוחד. עוד נקבע כי במסגרת ההסדר ירצה רביבו עבודות שירות בלבד.

על פי ההסדר, רביבו יודה בעבירה של סיוע להפרת אמונים במסגרת יחסיו עם גלעדי, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות