עברה ניתוח לשינוי מגדר – תוכר כחסרת דת

ביהמ"ש קיבל את בקשתה של האישה כך שתוכל לשנות את רישומה במרשם האוכלוסין: "אמונתו הדתית של אדם הינה מהמעוזות הפרטיים האחרונים שיש לו"
רונן לוי |
תעודות זהות ישראליות. צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט המחוזי חיפה, אספרנצה אלון, קיבלה את בקשתה של טרנסג'נדרית למתן סעד הצהרתי וקבעה כי היא חסרת דת לצורך השלמת זהותה. השופטת הורתה למרשם האוכלוסין לשנות את פרטי רישום הדת בהתאם לפסק הדין. "אמונתו הדתית של אדם הינה בין המעוזות הפרטיים האחרונים שיש לאדם – בו אין לאחר, פרט או מדינה, דריסת רגל. יש לשמור על מעוז זה קדוש לאמונתו של אדם והגדרתו העצמית. ודין דת כדין חסר דת".

על פי התביעה, המבקשת ששינתה את המגדר אליו נולדה והפכה לאישה ופנתה כדי לשנות את הרישום בדת במשרד הפנים ל'חסרת דת' לצורך השלמת זהותה הדתית. בית משפט השתכנע באופן מלא כי בפניו עומדת אישה המבקשת לפעול לטובת מימוש הגדרת זהותה האישית, שטרם הושלמה כל עוד זהותה הדתית תיוותר בעינה. גיבוש זהותה האישית של המבקשת נובעת מזכותה לכבוד.

השופטת, שקיבלה את בקשתה, ציינה בהחלטה כי המבקשת פעלה בעבר לצורך השלמת זהותה המגדרית, והיום היא מבקשת לפעול לצורך השלמת זהותה הדתית וכן הצהירה על כך בכתב. לדברי השופטת, היא השתכנעה כי רצונה ובקשתה של המבקשת הינן כנות ואמיתיות והשתכנע באופן מלא כי מולה עומדת אישה המבקשת לפעול לטובת מימוש הגדרת זהותה האישית, שטרם הושלמה כל עוד זהותה הדתית תיוותר בעינה.

דין דת כדין חסר דת

"גיבוש זהותה האישית של המבקשת נובעת מזכותה לכבוד", כך כתבה השופטת. "סבורני כי אין מקום להכביד על המערערת לצורך מימוש משאלתה וזכותה. יתרה מכך, דומה כי לא יכול להיות ספק באשר לרצינותה של המבקשת".

עוד הוסיפה השופטת כי "חוסר אמונתו של פלוני בכל דת שהיא, נתונים ללבו של אדם, ואין הוא זקוק לגושפנקה חיצונית לכך וכי מי יוכל לתת גושפנקא לאמונתו הדתית של אותו אדם הטוען כי הינו חסר דת? האל שאינו קיים, או שמא האל הקיים בו הוא לא מאמין? אמונתו הדתית של אדם הינה בין המעוזות הפרטיים האחרונים שיש לאדם – בו אין לאחר, פרט או מדינה, דריסת רגל. יש לשמור על מעוז זה קדוש לאמונתו של אדם והגדרתו העצמית. ודין דת כדין חסר דת. 'שמורה לאדם הזכות שלא להשתייך לשום דת או לאום וכשהוא מצהיר על כך, יישארו פרטים אלה ריקים במרשם האוכלוסין' (עניין שי"ק), והדברים נכונים לכל אדם: גבר שנולד ונותר גבר. אישה שנולדה ונותרה אישה. גבר שנולד והפך לאשה. אישה שנולדה והפכה לגבר".

________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אספרנצה אלון

________________________________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות