תיעוד: מכייסות קשישים במרכזי קניות

בתום מעקב סמוי של בלשי המשטרה נעצרו והועמדו לדין 3 נשים, תושבות רמלה, שלפי החשד כייסו בשיטתיות עשרות אלפי שקלים מקורבנותיהם. המדינה מבקשת להאריך מעצרן עד תום ההליכים
דניאל בן חמו |
התיעוד המפליל של המשטרה: מכייסות את הקשישים בחנות. צילום מסך מתוך התיעוד של המשטרה

לבית המשפט השלום בראשון לציון, הוגש כתב אישום נגד חולייה של שלוש נשים, תושבות רמלה, שכייסו בשיטתיות עשרות אלפי שקלים מקשישים במרכזי קניות. נשות החולייה היו מסיחות את דעתם של הקשישים וגונבות מהם את הארנק. לצד כתב האישום שהוגש נגד הנשים, המייחס להן לא פחות מ-10 סעיפי אישום, מבקשת המדינה להותירן במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

היחידה המיוחדת לחקירת פשעים במרחב שפלה ניהלה בשבועות האחרונים חקירה סמויה, נגד שלוש נשים – תושבות רמלה בחשד שפעלו בשיטתיות בכל רחבי הארץ על בסיס יומיומי, תוך בחירת אוכלוסייה מבוגרת כקורבנות לכיוס במרכזי קניות ושווקים.

חוקרי היחידה ניתחו את אמצעי התיעוד במרכזי הקניות, מהם עלה דפוס פעולה ושיטת ביצוע דומה בכל המקרים כשלכל אחת מחברות החוליה תפקיד מוגדר, החל מאיתור הקורבנות והסחת דעתם, ביצוע הכיוס ע"י חשודה נוספת במיומנות ולבסוף התניידות ברכב מילוט במהירות מהזירה ע"י חשודה שלישית שהמתינה "אחרי ההגה" מחוץ לחנויות.

עבודה שיטתית

השלוש איתרו קורבנות קשישים, כשאחת מחברות החוליה הסיחה את דעתם בעוד האחרת גונבת מהתיקים שלהם את הארנק המכיל כרטיסי אשראי וטלפונים סלולארים, ולאחר מכן ונמלטו ברכב שכאמור המתין להן, כשבהמשך – ביצעו משיכת כספים באמצעות כרטיסי האשראי הגנובים עוד בטרם הקורבן שם לב כי נשדד.

הבלשים ניהלו מעקב סמוי אחר חברות החוליה , תוך איסוף הממצאים הנדרשים ועם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו אותן לפני כשבוע לחקירה, ומעצרן הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתום החקירה ובהתאם לממצאיה, הגישה אתמול יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז המרכז, כתב אישום נגד השלוש הכולל 10 סעיפי אישום, לצד בקשת המשך מעצרן עד תום ההליכים.

עוד בפלילים: עבריינים תקפו חיילים בחופשה

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש היום (יום ד'), על ידי יחידת התביעות המשטרתית, כתב אישום נגד גבר בן 30 מרחובות וצעיר בן 29 מראשון לציון, זאת לאחר שתקפו בשבוע שעבר, ללא כל סיבה חיילים בחופשה בלבוש אזרחי שהגיעו לבלות ביפו. האירוע הסתיים רק לאחר שאחד החיילים שלף נשק וירה באוויר. כתב האישום מייחס לנאשמים חבלה חמורה בצוותא ותקיפה בנסיבות מחמירות. לצד כתב האישום שהוגש נגד השניים לבית המשפט, הגישה יחידת התביעות גם בקשה לעצור אותם עד לתום ההליכים נגדם.

מחקירת המשטרה עולה כי החשודים חלפו עם רכבם על פני המתלוננים אשר צעדו יחדיו ואז עצרו את רכבם לידם ושאלו – "יש בעיות"? המתלוננים השיבו בשלילה, ובתגובה, ללא סיבה, נעצר הרכב וממנו ירדו שני החשודים, ניגשו אל עבר המתלוננים והחלו להכות אותם באגרופים נמרצים בפניהם, מפילים אותם לקרקע וגורמים לחבלות קשות בפניו של אחד מהם. בשלב הרכב של התוקפים התדרדר והם חזרו להרים את בלם היד ומשם להמשיך ולתקוף את החיילים.

____________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות