מי צריך הוראות בעברית ל-POST IT?

ביהמ"ש המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בייצוגית נגד חברה המשווקת מוצרי ציוד משרדי שלא סימנה את מוצריה בשפה העברית והיא תתרום ציוד בשווי 500 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, איריס רבינוביץ ברון, אישרה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת M3 ישראל, המשווקת מוצרי ציוד משרדי, לאחר שלא כל מוצריה סומנו בעברית. בהסדר נקבע כי מבלי להודות בטענות, החברה תתרום מוצרים בשווי חצי מיליון שקלים. בטרם נחתם הסדר הפשרה טענה החברה להגנתה כי "מדובר במוצרים פשוטים שהשימוש בהם ברור למשתמש ולכן לא נגרם נזק לצרכנים".

על פי הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כבר לפני למעלה משנתיים לבית המשפט המחוזי מרכז, המבקשת רכשה מוצרים של החברה והם לא היו מסומנים באופן מלא בשפה העברית. בין השאר מדובר היה בריבועי דבק דו צדדי (post it) ובמספריים.

מבלי להודות בטענות

בכתב ההגנה נטען על ידי חברת 3M כי כל המוצרים שלה סומנו בעברית, כנדרש, אולם רק בחלק מהמוצרים, הסימון לא היה מלא, מאחר ולא כל הפרטים על האריזה תורגמו לעברית ולא מדובר בכלל מוצריה. "למרות שהינם מוצרים באיכות גבוהה, מדובר במוצרים פשוטים, שהשימוש בהם ברור למשתמש ולכן לא נגרם כל נזק לצרכנים עקב תרגום חלקי של ההוראות על האריזה", נכתב בכתב ההגנה.

השופטת רבינוביץ ברון, המליצה לצדדים להגיע להסדר פשרה. השופטת עוד הציעה כי במסגרת הפשרה אף צד לא יודה בטענות של הצד האחר. שני הצדדים, כאמור קיבלו את המלצת בית המשפט. במסגרת הפשרה אליה הגיעו ואשר הוגשה לבית המשפט, הוסכם כי החברה תתרום ממוצריה למוסדות עליהם הסכימו הצדדים. עוד נקבע כי שווי המוצרים שיתרמו על ידי החברה הנתבעת יעמוד על 500 אלף שקל.

ההסדר עצמו יחול רק על מוצרים המיועדים לצריכה לשימוש אישי, ביתי או משרדי ולא על מוצרים המיועדים לשוק המקצועי או המוסדי. בנוסף התחייבה החברה לסמן את כלל מוצריה המשווקים בישראל בסימון מלא בעברית תוך שלושה חודשים מיום אישור הסדר הפשרה.

______________________________________________________________

לצפייה ודיורג כבוד השופטת איריס רבינוביץ ברון

______________________________________________________________

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות