מיכאל ניקולקין נידון ל-26 שנות מאסר על רצח אחיו

הצעיר בן ה-26 מבת ים הודה והורשע כי דקר למוות את אחיו יבגני קליינמן לפני כשנתיים בדירתם. במסגרת הסדר טיעון הומרה עבירת הרצח בנסיבות מחמירות לעבירה של רצח בכוונה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט רענן בן יוסף, גזר עונש של 26 שנות מאסר על מיכאל ניקולקין, בן 26 מבת ים בגין רצח אחיו יבגני קליינמן. בתום הליך גישור הגיעו הפרקליטות להסדר טיעון לפיו כתב האישום יתוקן, בין היתר, באופן שעבירת רצח בנסיבות מחמירות תומר לעבירת רצח בכוונה אך לא היה הסדר לעניין העונש. "באווחת סכין אחת גרם למותו של אחיו", כתבו השופטים בגזר הדין. "הנאשם יכול היה להזעיק עזרה אך נמנע מכך וגדע באכזריות את פתיל חייו של אחיו הצעיר שכל חייו היו לפניו״.

על-פי כתב האישום, שבו הורשע ניקולקין, שני האחים התגוררו יחד בבית בעיר ואירחו בדירתם שבשדרות בן גוריון תיירים תמורת דמי שכירות ובין הנאשם לאחיו שררה מערכת יחסים מעורערת והם הרבו לריב ביניהם. במהלך המריבות עזב הנאשם את הבית כמה פעמים ולכן החליט לרצוח את אחיו.

לפני כשנתיים לפנות בוקר, עת ישן קליינמן במיטתו שבסלון הדירה, חיפש הנאשם באמצעות מכשיר הטלפון שלו דרכים אפשריות להביא למותו של אחיו. כך, בין היתר, הקליד את מילות החיפוש "איך להרוג אח (לא בהומור)" ונכנס לפורומים המדריכים את המשתמשים כיצד לבצע המתה בדרכים שונות, לרבות באמצעות "עריפת ראש בעת שנתו של הנרצח" והוא נטל סכין בעלת להב באורך 30 ס"מ מהמגירה במטבח.

טענת ההגנה: "זה בגלל הסמים"

הנאשם, כך תואר בכתב האישום, ניגש למיטתו של אחיו, הניף את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בחזהו. המנוח התרומם בבהלה, נשנק מכאב, צעק 'אמבולנס' – והתמוטט. הנאשם, הותיר את הסכין נעוצה בחזהו של המנוח, נכנס לחדר השינה של התיירות, העיר אותן משנתן ואמר להן: 'זהו, הרגתי את אחי… אבל תכננתי הכול'". התיירות, שנבהלו מדבריו של הנאשם, נמלטו מהדירה. כמה דקות לאחר שעזבו יצא הנאשם גם הוא מהבית, והותיר את אחיו המנוח מתבוסס בדמו על רצפת הסלון.

הנאשם נמלט לחדר במלונית בבת ים ששכר מבעוד מועד. כתוצאה ממעשי הנאשם ומהדקירה הקטלנית נקבע מותו של המנוח בדירה. האח לא דיווח על דבר הרצח למשטרה או לכוחות ההצלה, ורק בשעות הצהריים של אותו יום הסגיר את עצמו למשטרה.

בחקירתו הודה האח ברצח ותיאר את לוח הזמנים שקדם למעשה, שהיה רצוף ריבים עם אחיו. הוא תיאר את אופן התכנון של הרצח ואת ביצועו לפרטיו, ערך שחזור והצביע בפני חוקרי צוות החקירה ממרחב איילון במשטרה על שביצע. הוא טען כי הסמים שצרך יחד עם אחיו היו הגורם העיקרי למעשיו, וכי שמע קולות שהורו לו לעשות זאת ולטענת הפרקליטות, הוא שינה את גרסאותיו בחקירות פעמים רבות.

באווחת סכין

בדיון הטיעונים לעונש ביקשו נציגי הפרקליטות להטיל עלי ניקולקין מאסר עולם. זאת, למרות שלא כתוב בחוק עונש מאסר עולם חובה (מאסר לתקופה בלתי קצובה) אולם, לפי הפרקליטות, העונש הראוי לדעתם הוא כזה אך ללא פיצוי.

הרכב השופטים, כאמור לא קיבל את בקשת הפרקליטות ולבסוף גזר על הנאשם 26 שנות מאסר. בגזר הדין כתבו השופטים כי ״עבירת הרצח היא עבירה חמורה בסעיף העונשין. באווחת סכין אחת גרם למותו של אחיו… הנאשם יכול היה להזעיק עזרה אך נמנע מכך וגדע באכזריות את פתיל חייו של אחיו הצעיר שכל חייו היו לפניו״.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

_____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות