נתפסתם מחוץ לבידוד? יתכן ותועמדו לדין

כתב אישום ראשון על הפרת בידוד הוגש לביהמ"ש נגד תושבת נתיבות, 26, שאובחנה כחולת קורונה מאומתת ונתפסה כשהיא מבקרת את אביה בביה"ח בניגוד להוראות
גילי סיוון-כהן |
בדיקות קורונה, צילום: פלאש 90

בעקבות חידוש מדיניות האכיפה לפני כארבעה חודשים, כנגד חולים מאומתים שהפרו בידוד. לבית משפט השלום בבאר שבע, הוגש כתב אישום ראשון בגין מעשה העלול להפיץ מחלה, נגד חולת קורונה מאומתת שהפרה בידוד. הנאשמת, תושבת נתיבות בת 26, אובחנה במאומתת לנגיף אך בטרם השלימה את ימי הבידוד שנקבעו על פי ההוראות היא נתפסה כשהיא מבקרת את אביה בבית החולים. "במעשיה הנ"ל עשתה הנאשמת במזיד מעשה העלול להכיל מחלה שיש בה סכנת נפשות", נכתב בכתב האישום.

בכתב האישום צוין, כי מחלת הקורונה הינה מחלה מדבקת העשויה לגרום במקרים מסוימים למוות ויש בה משום סכנת נפשות, על מנת למנוע מאנשים שחלו במחלת הקורונה להדביק אנשים הורה משרד הבריאות לשהות בבידוד כדי שלא יבואו במגע עם אחרים וידביקו אותם במחלה.

"סכנת נפשות"

לפני מספר חודשים, אובחנה תושבת נתיבות בת 26, כחולת קורונה ונאמר לה ע"י עובדי לשכת הבריאות כי עליה לשהות בבידוד. למרות זאת, יום לפני סיום הבידוד נסעה הנאשמת לבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע על מנת לבקר את אביה החולה למרות שידעה כי עלולה להדביק אחרים במחלה שעלולה לגרום למוות. "במעשיה הנ"ל עשתה הנאשמת במזיד מעשה העלול להכיל מחלה שיש בה סכנת נפשות", נכתב בכתב האישום.

עוד בענייני קורונה: נעצר חשוד בזיוף בדיקות סרולוגיות

המשטרה עצרה את תושב בת ים, בן 37, החשוד שביצע עשרות בדיקות סרולוגיות לילדים ושלח דם של אחרים למעבדה זאת על מנת שיופיע כי הילדים היו חולי קורונה ויזכו לתו ירוק. על כל בדיקה הוא קיבל 400 שקלים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו-אסעד, שחררה את החשוד למעצר בית בן שבעה ימים. "המעשים שביצע החשוד הם מעשים חמורים", כתבה השופטת בהחלטתה. "בעוד העולם כולו מתמודד עם מגפה עולמית אשר מסרבת להיעלם ומצריכה התמודדויות קשות החשוד ניצל את עבודתו לביצוע מעשים אשר יש בהם השלכה על בריאות הציבור וזאת תמורת בצע כסף".

מדובר בחשוד שעסק בבדיקות קורונה במסגרת ביקורי בית לאזרחים, ועל פי החשד, החשוד הציע להורים לבצע בדיקות סרולוגיות לילדיהם ללא שאיבת דם בשימוש במזרק, אלא בדיקור אצבע, בדיקה שאינה מהימנה לבדיקות קורונה. מהחקירה עלה כי החשוד שלח דם השייך לבגירים למעבדת בית החולים כאשר על פרטי המבחנה מופיעים פרטי הילדים שנדגמו.

___________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות