אב שהורשע באונס בתו החורגת נידון ל-15 שנות מאסר

ביהמ"ש העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם שנידון במחוזי ל-13 שנות מאסר. השופטים: "ניצול של נפגעת שאין בכוחה להגן על עצמה"
רונן לוי |
אילוסטרציה

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של אב חורג, שביצע עבירות מין בבתה של בת זוגו, ל-15 שנות מאסר בפועל. השופטים ציינו בפסק הדין, כי במעשיו, נטל הנאשם מנפגעת העבירה את הביטחון הדרוש לה דווקא בביתה-מבצרה. "למרבה הצער, זוהי דוגמא מובהקת של ניצול נסיבותיה האישיות- גיל, מוגבלות ומקום – של נפגעת שאין בכוחה להגן על עצמה", נכתב בפסק הדין.

הנאשם, שהיה נשוי לאמה של נפגעת העבירה המאובחנת כאוטיסטית בתפקוד גבוה ושימש לה כאב, הודה כי ביצע בה עבירות מין, מאז היותה בת 12 עד 18, שכללו אינוס ומעשים מגונים. בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את הנאשם במקרים רבים של אינוס בתוך המשפחה ובמספר מקרים של מעשה מגונה בנסיבות אינוס במשפחה, וגזר עליו עונש של 13 שנות מאסר בפועל.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון ערעור על קולת העונש, ואילו הנאשם ערער על חומרתו. בית המשפט העליון קיבל כאמור את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם ל-15 שנות מאסר בפועל, תוך שצוין, כי ככלל, אין ערכאת הערעור ממצה את העונש עד תום.

"הנפגעת – במרכז השיקולים"

המשנה לנשיאה ניל הנדל ציין בפסק הדין, כי "מורכבת היא מלאכת הענישה, על אחת כמה וכמה בעבירות מין. וביתר שאת – בעבירות מין בתוך המשפחה שבוצעו כלפי קטינה. קשה להבין וקשה יותר להשלים. אם לא די בכך, יש לכמת את אשר לא ניתן לכמתו בדרך חישובית. גזירת העונש היא מלאכת מחשבת, ולא מלאכת מחשב. הרתיעה של בית המשפט, גם במובן הרגשי – לגיטימית היא. אך יש לזכור כי התגובה הרגשית אינה יכולה להיות סוף פסוק. בית המשפט מחויב לנמק את מסקנתו ואת הכרעתו לעניין העונש… במרכז השיקולים ניצבת נפגעת העבירה".

במקרה אחר, פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מרדכי כהן חדד, צעיר בן 22, תושב ירושלים, בגין ביצוע עבירות מין בקטינים. על פי כתב האישום, החל משנת 2016 ביצע הנאשם פגיעות מיניות שונות במספר רב של קטינים, בגילאי 12-5, אשר את חלקם לא הכיר וחלקם הכיר. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ניל הנדל

____________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות