עשרות חשודים במגזר הערבי חשודים בסחר בכלי נשק וסמים

סוכן סמוי הופעל במשך כשנה באזור המשולש והוביל לגל המעצרים במסגרתו חשודים 30 תושבי כפר קאסם והרש"פ בסחר בנשק ובסמים. המשטרה תבקש להאריך מעצרם
אייל חן |
מעצר משטרתי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז המרכז הפעילה בשנה האחרונה סוכן סמוי בקרב המגזר הערבי בערי המשולש ובתום איסוף הראיות הנדרשות, עצרה הבוקר (יום ג') כ-30 תושבי העיר כפר קאסם והרש"פ, בחשד להחזקה לא חוקית וסחר בכלי נשק וסמים. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של המעורבים בבית משפט השלום בראשון לציון.

במהלך השנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה, במסגרתה הצליחה לגייס המשטרה תושב המשולש כסוכן סמוי ולהפעילו באופן חשאי בקרב ערביי ישראל, תוך איסוף ראיות נגד עשרות תושבי המשולש והרש"פ, בחשד להחזקה וסחר בכלי נשק בלתי חוקיים וסמים מסוגים שונים בהם סחרו.

ראשיתה של הפרשיה הסמויה, עם גיוסו של בן המגזר הערבי לתפקיד מורכב כסוכן חשאי בשליחות משטרת ישראל, כאשר בתום איסוף הראיות הנדרשות, לרבות עסקאות מפוקחות שבוצעו ותועדו ע"י המשטרה באמצעים טכנולוגים מתקדמים.

חקירה גלויה

יחידת הסוכנים של ימ"ר מרכז ליוותה את הסוכן באופן סמוי לאורך תקופה ארוכה, במהלכה הצליח הסוכן לבצע עסקאות מתועדות של רכישת עשרות כלי נשק וסמים, ובכלל זה אקדחים, כלי נשק ארוכי קנה וסמים מסוגים שונים בהיקף עצום, כגון אקסטזי וקריסטל. בנוסף תפסה המשטרה כלי רכב שברשות החשודים, במסגרת הליך חילוט.

בשעות הבוקר (יום ג') יצאו עשרות בלשים ולוחמי מג"ב אל העיר כפר קאסם ועצרו את החשודים, שהובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ובהמשך היום יובאו בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, לדיון בבימ"ש השלום ראשל"צ בבקשה להאריך את מעצרם.

אשדוד: חצי טון סמים התגלו במרתף של בית

מעבדת ענק לגידול סמים המשתרעת על כ-800 מ"ר במרתף בניין בעיר אשדוד, נחשפה השבוע על ידי משטרת ישראל. במסגרת החקירה עצרה המשטרה 7 חשודים ונתפסו מעל 3,100 שתילי סם במשקל של כחצי טון, ובשווי שוק מוערך של עשרות מיליוני שקלים נתפסו רגע לפני קצירתם והפצתם.

היחידה המרכזית של מרחב לכיש מזה כחמישה חודשים ניהלה חקירה סמויה נגד מעבדה לגידול סמים מסוכנים, שהוקמה במרתף בניין באזור התעשייה הצפוני בעיר אשדוד, עליה פיקחו בלשי המשטרה באופן הדוק מיום הקמתה וזריעת השתילים. במהלך תקופה זו, אספו חוקרי הימ"ר ראיות וממצאים נגד מספר חשודים שנהגו להגיע למקום מדי יום על מנת לטפל בגידול שתילי הסם.

מחקירת המשטרה עלה, כי החשודים השקיעו בהקמת מעבדת הסמים מאות אלפי שקלים ורכשו ציוד גידול יקר ערך, שאת חלקו שינעו באמצעות משאית השייכת לאחד החשודים. במהלך הפעילות הסמויה, נחשפו השוטרים לגודלה של המעבדה המשתרעת כאמור על מרתף בניין בגודל של כ-800 מ"ר, שחולקו לחללים נפרדים עפ"י שלבי גידול השתילים, לרבות חלל המיועד לקצור את תפרחת השתילים והפקת הסם, כששווי השוק המוערך שלהם נאמד בעשרות מיליוני שקלים אותם ציפו החשודים לגרוף לכיסם.

______________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות