המשטרה עצרה גבר שהותקף בסכין – ביהמ"ש שחרר: "הגנה עצמית"

החשוד, 35 מת"א, שוחרר ע"י ביהמ"ש אף שהמשטרה ביקשה להאריך מעצרו, לאחר שסנגורו, עו"ד פאדי אסעד טען כי מדובר בהגנה עצמית. ערעור על ההחלטה נדחה
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

גבר בן 35, מתל אביב שנעצר בחשד לביצוע עבירות חמורות של קטטה בין שניים שוחרר ממעצר, זאת למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

בית המשפט הורה על שחרורו של העצור לאחר שהתקבלה טענת סנגורו, עו"ד פאדי אסעד, כי מדובר בהגנה עצמית.

המשטרה ערערה על ההחלטה אולם בית המשפט המחוזי דחה את הערעור.

לפני כשבועיים ארעה קטטה בדרום תל אביב, במהלכה נפצעו שני תושבי המקום והועברו על ידי אמבולנס לבית החולים האחד עם סימני דקירה ואילו השני סבל מחבלות כתוצאה ממכות שספג. השוטרים עצרו את השניים ולאחר חקירה הובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם ביקשו להאריך את מעצרם.

עורך דין פלילי פאדי אסעד
עורך דין פלילי פאדי אסעד

הסנגור של הדקור, עו"ד פאדי אסעד, טען בדיון כי מרשו בן 35, ששוהה בארץ במשך 10 שנים ללא כל עבר פלילי. הרקע לאירוע כי החשוד השני הפיץ שמועה שפגעה בכבודו של מרשו ולפי התרבות שהם מגיעים ממנה, מדובר בדבר שלא רצה שייחשף ולכן פנה אליו וביקש ממנו שלא ימשיך עם השמועה.

עו"ד אסעד: "הוא הגן על עצמו"

החשוד הצטייד מבעוד מועד בסכין על מנת להיות מוכן לכל אירוע שיכול להתפתח ואכן התפתח אירוע. עוד נטען על ידי עו"ד אסעד, כי האירוע כולו צולם ובו רואים באופן ברור וחד משמעי כי מרשו הוא זה שהותקף והוא הגן על עצמו. "מי שתקף בסכין היה חשוד 1, כשאנחנו עדים לסיטואציה כזו שמרשי בא לדבר עם בחור והוא מותקף בסכין ומאוים בסכין, מי שמחזיק את הסכין יש לו עבר באלימות, ידוע בשכונה כמי שמחזיק סכינים ואני לא רואה איך מרשי יכול היה להגיב אחרת, הגנה עצמית היא הגנה שהותרה בחוק הפלילי ולמעשה מסייגת כל אחריות פלילית ממי שנמצא בסיטואציה כמו בתיק זה", אמר עו"ד אסעד בדיון.

השופט אור ממון שקיבל את טענת הסנגור שיחרר את החשוד בתנאים מגבילים, ציין בהחלטתו, כי מעיון בחומר הראיות ובפרט בדו"ח הצפיה, עולה כי החשוד השני הוא שמחזיק סכין ומנסה לתקוף את החשוד וזה משתלט עליו ואף מכה בו באגרופים במטרה למנוע ממנו להמשיך ולתקוף אותו.

המשטרה לא ויתרה והגישה ערעור על החלטת השחרור לבית המשפט המחוזי, אותו דחה השופט ציון קפאח שכתב בהחלטתו: "ניכר מהחומר כי המשיב התגונן ובכל מקרה הדברים ילובנו ויבוררו במסגרת התיק העיקרי, ככל שיוגש כתב אישום נגד המשיב".

לאתר עו"ד פלילי פאדי אסעד לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אור ממון


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות