קצין מג"ב נאשם: תיעד במצלמה נסתרת שוטרות ערומות בחדרן

מח"ש העמידה לדין את רפ"ק נאדר ראבח לאחר שהתגלה כי תיעד שוטרות במגורי הבנות בבסיס והיא מייחסת לו עבירות של פגיעה בפרטיות, האזנת סתר והפרת אמונים
נעמה כהן |
מצלמה נסתרת

מתברר שלא רק בצבא המפקדים מצלמים את הבנות במגורים, המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד רפ"ק נאדר ראבח, סגן מפקד יחידה במג"ב, זאת לאחר שתיעד באמצעות מצלמה נסתרת שוטרות שהיו בערום בזמן ששהו במגורי הבנות בבסיס מג"ב. מיוחסות לו ביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, האזנת סתר שלא כדין והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, שירת הנאשם כקצין בדרגת רפ״ק, בתפקיד סגן מפקד יחידת שחר 101 במג״ב. לפני כשנתיים וחצי, הוא רכש מצלמה נסתרת המצלמה המתעדת תיעוד קולי וחזותי כאחד. הנאשם התקין אפליקציה ייחודית במכשיר הטלפון הנייד שלו, המאפשרת לו להתחבר למצלמה דרך הפלאפון ולצפות באופן ישיר בתיעוד המצלמה, כאשר המצלמה במצב פעיל, גם כשאינו נמצא סמוך למצלמה.

כעבור למעלה משנה שימש הנאשם כמפקד תורן בבסיס יהודאי ובשעת ערב, הלך הנאשם למגורי הבנות ונכנס לחדר שבו מתגוררות מספר שוטרות בשירות חובה, ובהן א׳, שהייתה היחידה מבין בנות החדר אשר שהתה בבסיס באותה עת. הנאשם עשה כן ללא רשותה וללא הסכמתה של המתלוננת, כאשר החדר היה ריק מאדם.

מצלמה נסתרת בכיס האפוד

על פי האישום, לאחר שנכנס לחדר, הטמין הנאשם את המצלמה בכיס האפוד של השוטרת ש׳, אחת מדיירות החדר, אשר היה תלוי על מתלה בחדר, והפעיל את המצלמה. הנאשם התקין את המצלמה כך שהיא מצלמת את חלל החדר ואף את חדר המקלחת. בסיום מעשיו, עזב הנאשם את החדר.

בהמשך, נכנסה המתלוננת לחדרה כאשר המצלמה במצב פעיל. המתלוננת אשר לא ידעה על קיומה של המצלמה, ביקשה להתקלח והחלה לפשוט את בגדיה. בעודה ערומה, נכנסה המתלוננת לחדר המקלחת והתקלחה. הצילום הופסק רק לאחר שהמתלוננת גילתה את המצלמה, כחצי שעה לאחר שהתקלחה.

בנוסף, הטמין הנאשם את המצלמה בחדרה של שוטרת נוספת, אף היא שוטרת בשירות חובה הנאשם צילם את המתלוננת בעודה בחדרה בסיס, בעודה ערומה לחלוטין ובעודה מתלבשת. "במעשיו האמורים לעיל, פגע הנאשם במזיד בפרטיותן של המתלוננות, בכך שביצע התחקות אחר אנשים, העלולה להטרידם או הטרידם בדרך אחרת, וכן צילם את המתלוננות, כשהן ברשות היחיד. כמו כן, הציב הנאשם מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין. בנוסף, עשה הנאשם כעובד ציבור, במילוי תפקידו, מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור", נכתב בכתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בת שבע אבגז, האירוע הראשון התרחש באפריל 2019, אז נכנס הקצין לחדרה של השוטרת, התקין מצלמה בכיס האפוד שלה והפעיל אותה דרך הטלפון האישי שלו. הצילום הופסק רק לאחר שהשוטרת גילתה את המצלמה לאחר שהתקלחה בחדרה. במקרה נוסף, מספר חודשים לאחר מכן, הטמין הקצין את המצלמה בחדרה של שוטרת נוספת ותיעד אותה.

_________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות