ניסיון רצח באור יהודה בגלל סכסוך בין משפחות

דוד עזרא, 39 מקריית מלאכי, נאשם כי הגיע לחנות בה עובדים בני המשפחה היריבה והחל לירות לעבר הנוכחים. תקלה באקדחו מנעה את הרצח והקורבן נמלט מהמקום
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום נגד דוד עזרא, בן 39, מקריית מלאכי בגין ניסיון רצח, ירי מנשק חם ונשיאת נשק. זאת לאחר שביצע ירי לעבר אדם בחנות באור יהודה במסגרת סכסוך משפחות. לצד הגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו. לשיטת הפרקליטות מדובר במי שהגיע לאזור סחר במרכזה של עיר, בשעות הומות אדם וירה לתוך חנות. "טיב העבירות ונסיבות ביצוען מחייבות מעצרו", כתבו לבית המשפט.

על פי עובדות כתב האישום, משפחת הנאשם ומשפחת המתלונן היו מסוכסכות. הנאשם שידע כי המתלונן עוסק בשיפוצים בחנות באור יהודה, הגיע בחודש שעבר, ב-16 בדצמבר, בשעות הערב המוקדמות למקום סמוך והחל לתצפת על המתלונן. מספר דקות לאחר הגעתו התקרב הנאשם לחנות בה שהה המתלונן עם שני אנשים נוספים והחל לירות לעברו.

תקלה באקדח מנעה אסון

הנאשם אשר לא הצליח לפגוע במתלונן, ניסה שוב לירות אך בשל תקלה באקדח הקליע נתקע. אז קפץ המתלונן על הנאשם והחל להיאבק בו. במסגרת המאבק החל הנאשם להכות את המתלונן בראשו באמצעות האקדח. כאשר הצליח הנאשם להשתחרר מאחיזת המתלונן הוא ברח מהמקום ונתפס מאוחר יותר.

לצד הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו של עזרא עד לתום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין על ידי הפרקליטות כי "בעניינו של המשיב קמה עילת מעצר וחזקת מסוכנות סטטוטורית… מעצם טיב העבירות ונסיבות ביצוען ובכלל זאת, הגעת המשיב לאזור סחר בטבורה של העיר אור יהודה, בשעות הומות אדם, ירי בתוך חנות אשר נכחו בה אותה עת עוברי אורח נוספים, חלקם מבוגרים, אשר היו עלולים להיקלע לקו האש".

רצח במהלך שוד – נידון למאסר עולם

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, בראשות אב"ד אסתר הלמן, גזר מאסר עולם לדאהר ראדי, נאשם בעבירות רצח תוך כדי שוד דירת הימורים ביפיע. בית המשפט גם קבע כי הנאשם ישלם פיצויים בסך של 258 אלף שקלים לזכות אלמנתו של המנוח וילדיה.

"תולדה למעשי הנאשם ושותפיו קופחו חיי אדם. המנוח נרצח בהיותו בן 34 שנים בלבד. על אודות הערכים החברתיים אשר נפגעו ומידת הפגיעה בהם לא צריך להכביר במילים. קדושת החיים הינה ערך עליון, במעשיו פגע הנאשם בערכים הבסיסיים ביותר שעניינם – הזכות לחיים, לביטחון ולשלמות הגוף", לשון גזר הדין.

_______________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות