מאסר על תנאי לתושב הדרום שגידל סמים בדירתו

כשלים מהותיים בחומרי החקירה הובילו את עו"ד יאיר בן שטרית, סנגורו של הנאשם, להגיע להסדר טיעון מקל עם התביעה, שאושר על ידי בית המשפט בקרית גת
258 צמחי קנאביס נתפסו - תצלום אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט בשלום בקרית גת, ד"ר נגה שמואלי-מאייר, הסתפקה במאסר על תנאי וקנס 1,500 שקלים, לתושב הדרום בן 61, שהוגש נגדו כתב אישום בגין גידול והחזקת סמים מסוכנים לאחר שנמצא בדירתו עציצים ושתילים מסוג סם קנאביס.

לאחר שהוגש כתב האישום, סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, התייחס לכשלים המהותיים שיש בחומרי החקירה, בין היתר פעולות החיפוש והידיעה המודיעינית, מה שהביא להסדר מקל ותיקון כתב האישום כך שעבירות הגידול נמחקו מכתב האישום, וזה תוקן בעבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית והחזקת סם לצריכה עצמית, לאחר שהסנגור עו"ד יאיר בן שטרית, הגיע להסדר טיעון עם התביעה למחוק מכתב האישום את עבירות הגידול סמים.

"חיפוש צריך להיות על פי חוק", עו"ד יאיר בן שטרית

על פי כתב האישום המקורי, בפשיטה על ביתו של הנאשם נתפסו בדירתו שתילים של סם מסוג קנבוס במשקל של כ-250 גרם. בחיפוש בדירה נתפס גם קופסה ובתוכה סם במשקל 6.5 גרם. לאחר למידה של התיק והצגת טיעונים הכוללים פגמים מהותיים בחיפוש הצליח עו"ד בן שטרית לגרום לתביעה למחוק מכתב האישום את עבירת הגידול.

"קושי ראייתי"

בדיון בבית המשפט אמרה נציגת התביעה כי הנאשם, נעדר עבר פלילי וכתב האישום תוקן לקולא לאור קושי ראייתי וכן הם לקחו בחשבון את נסיבותיו האישיות וכן הנאשם הודה, לקח אחריות על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר. הסנגור, עו"ד בן שטרית הוסיף על דברי התביעה: "ההסדר נעוץ בכשלים של התיק. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי יקר. יש לו רקע השכלתי של איש חינוך, סובל מבעיות רפואיות קשות שבגינן הוא נאלץ לצרוך קנאביס".

השופטת שמואלי מאייר שקיבלה את הסדר הטיעון ציינה בהחלטתה: "בהתחשב בהודאת הנאשם, שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי, בהתחשב בעובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי, בשים לב לתיקונים המשמעותיים בכתב האישום, לחלוף הזמן ובשים לב למסמכים שהוצגו בפני מהם עולה כי הנאשם איש חינוך עם בעיות רפואיות כרוניות מהן הוא סובל, אני מוצאת לנכון לכבד את ההסדר, שהינו סביר בנסיבות העניין ומאזן נכונה בין האינטרס הציבורי לאינטרס האישי של הנאשם".

סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, מסר בתגובה: "מדיניות הענישה בתיקים מן הסוג הזה הינו מאסר. לאחר למידה של התיק התגלו כשלים מהותיים מה שהביא לתיקון כתב אישום וענישה מקלה מאוד, וכן חיסכון זמן יקר של מרשי, וזאת ללא צורך בתסקיר שירות מבחן. סוגיית החיפוש במבצרו של אדם צריכה להיות על פי החוק בלבד".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ד"ר נגה שמואלי-מאייר

________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות