עברת תקיפה מינית? אל תישארי לבד

בעידן שבו הולכת וגוברת החשיפה והמודעות לפגיעות מיניות, עו"ד חנה בן יהודה, המלווה נפגעי עבירה, מסבירה כיצד מי שעברה תקיפה מינית צריכה לפעול
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%97%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%9f-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%94 |
אילוסטרציה envato

תקיפות מיניות הן בעיה כאובה ועתיקה, לפחות מימי דינה בת יעקב ואמנון ותמר.

כיום גוברת המודעות לבעיה ולעובדה כי היא לא בעיה של הנפגעות בלבד אלא בעיה המשפיעה לרעה על החברה כולה. העובדה שאנחנו שומעות חדשות לבקרים, על מקרים של תקיפה מינית במסגרות שונות – מאתרי הצילום של צמרת הקולנוע הישראלי, בבתי ספר, בצה"ל, במקומות עבודה כאלה ואחרים, במרחב הביתי – אין פירושה שכיום יש יותר תקיפות מיניות, אלא זו דווקא עדות לתופעה מבורכת של הגברת החשיפה והמודעות כפועל יוצא של הדיווחים ההולכים וגוברים מצד הנפגעות.

כמובן שהייתי מעדיפה שלא יהיה צורך במדריך לנפגעת תקיפת מין, שמסביר מה לעשות במקרה נורא שכזה.

אני גם מעדיפה שאף אחת מן הקוראות לא תזדקק לו לעולם.

אבל אם קרה שהותקפת, אלה הצעדים שיגבירו מאד את הסיכוי שהתוקף ייתפס וייענש ואת תקבלי את הטיפול הטוב והמתחשב ביותר שאפשר לצד פיצוי שיאפשר לך שיקום:

עו"ד חנה בן יהודה

1. אל תעברי את זה לבד. גם אם את לא מרגישה מוכנה להגיש תלונה באופן מיידי, ספרי לחברה טובה או לקרובת משפחה מה קרה לך. יהיה לכך ערך רב במקרה שהתוקף ייעצר ויכחיש.

2. אל תשתקי. תקיפה מינית נוטה לערער אותנו נפשית. לגרום לנו לפקפק בעצמנו ולהאשים את עצמנו. ככל שתקדימי להתלונן כך יתייחסו יותר ברצינות לתלונה ויגדל הסיכוי לתפוס ולהרשיע את התוקף.

3. שמרי ראיות. הנטייה הנפשית הטבעית לאחר תקיפה היא לקרצף כל מילימטר בגוף ולהיפטר מהבגדים שלבשנו כשזה קרה. זה מובן אך זו תהיה טעות. ראיות פיזיות יקלו מאד על הרשעת התוקף.

4. בבית החולים וולפסון בחולון ישנו חדר אקוטי לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. אם הדבר מעשי לשם מומלץ לפנות מיד לאחר התקיפה. שם מובטחת לך נוכחות של עובדת סוציאלית בעלת הכשרה ייעודית שתעזור לך לעבור את תהליך הבדיקה והדיווח באופן שישמור על כבודך וזכויותייך.

5. הצטיידי בליווי משפטי מיומן. העובדת הסוציאלית בחדר האקוטי היא רק הראשונה מתוך שורה של אנשים שתצטרכי לצידך על מנת לצלוח את התקופה הקשה הזו בצורה המיטבית. חשוב לא פחות כבר בתחילת הדרך להיעזר בליווי משפטי מיומן במטרה לוודא שהמערכת העמוסה במשטרה, בפרקליטות, ובבתי המשפט יתייחסו למקרה במידת הרצינות הראויה ויפעלו בכפוף להוראות החוק למצות את הדין עם הפוגע.

6. אל תסתפקי בהליך הפלילי. כאמור, המערכת עמוסה וידה קצרה מלהעניק לכל תיק את הטיפול לו הוא ראוי. בנוסף, רבים מדי במערכת עדיין אינם מתייחסים לנושא בחומרה מספקת, ובמקרים רבים מדי התוקף יוצא עם מכה על היד, עבודות שירות, מאסר קצר שרובו כבר מתקזז עם ימי המעצר, וכיוצא בזה. לעצור ולכלוא תוקפים זה חשוב כדי להגן על קורבנות פוטנציאליים נוספים, אולם הפגיעה שפגעו בך היא אישית, ומגיע לך פיצוי על הנזקים שנגרמו לך! פיצוי שעשוי לסייע לך בשיקום וממה שנגזל ממך בעקבות הטראומה והפגיעה הנפשית ו/או הפיזית שחווית.

למידע נוסף ולייעוץ מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה – עו"ד חנה בן יהודה כאן בשבילך!

ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-8237100, 03-9025542


עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות