רצח במהלך שוד – נידון למאסר עולם

שופטי המחוזי בנצרת שלחו את דאהר ראדי למאסר עולם לאחר שהורשע כי במהלך שוד בדירת הימורים ביפיע הוא דקר למוות את אחד הנוכחים במקום
אייל חן |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, בראשות אב"ד אסתר הלמן, גזר מאסר עולם לדאהר ראדי, נאשם בעבירות רצח תוך כדי שוד דירת הימורים ביפיע. בית המשפט גם קבע כי הנאשם ישלם פיצויים בסך של 258 אלף שקלים לזכות אלמנתו של המנוח וילדיה. "תולדה למעשי הנאשם ושותפיו קופחו חיי אדם. המנוח נרצח בהיותו בן 34 שנים בלבד. על אודות הערכים החברתיים אשר נפגעו ומידת הפגיעה בהם לא צריך להכביר במילים. קדושת החיים הינה ערך עליון, במעשיו פגע הנאשם בערכים הבסיסיים ביותר שעניינם – הזכות לחיים, לביטחון ולשלמות הגוף", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום הנאשם ושניים נוספים ידעו שבדירה בישוב יפיע, מתקיימים בשנים האחרונות משחקים אסורים בהם מהמרים משתתפי המשחק על סכומי כסף המסתכמים באלפי שקלים בכל משחק. בהמשך לכך הם קשרו השלושה קשר לשדוד את משתתפי משחק ההימורים המתקיים בדירה וסוכם כי הנאשם ואדם נוסף ייכנסו לדירה וישדדו את משתתפי משחק ההימורים באיומי סכין.

הנאשם והאדם הנוסף הגיעו לדירה כשהם חמושים בסכינים ובגז מדמיע ופרצו פנימה. משתתפי המשחק ישבו סביב שולחן ההימורים בדירה. הנאשם ניגש לנימר, שישב קרוב לדלת הכניסה לדירה, והצמיד סכין לגרונו. האחר ניגש למהמר אחר ונעמד לצדו כשהוא אוחז בידו את הסכין. הנאשם והאחר צעקו למהמרים לא לזוז ודרשו לתת להם את הכסף. נימר ניסה להרחיק את הסכין מגרונו ובתגובה, ריסס הנאשם לעברו גז מדמיע וחתך אותו חתך עמוק בכף ידו השמאלית באמצעות הסכין. סאמר נעמד על רגליו, ואז דקר אותו האחר באמצעות הסכין דקירה אחת בפלג גופו העליון.

מיד לאחר מכן, נמלטו הנאשם והאחר בריצה מהדירה, עלו לרכב בו המתין להם חברם והשלושה נסעו מהמקום לשטח פתוח בשכונה המערבית ביפיע, שם שרפו את הבגדים ששימשו אותם בביצוע העבירות והעלימו את הסכינים ואת הגז המדמיע.

רצח בנסיבות מחמירות

התביעה ביקשה לדחות את טענותיו של הסניגור עת ניסה זה לשוות למעשי הנאשם גלימה התנהלותית הדרה תחת הוראת החוק שעניינה – רצח באחריות מופחתת. לגישת התביעה, בית משפט זה כבר הכריע בסוגיה זו וקבע במסגרת הכרעת הדין שמדובר ברצח בנסיבות מחמירות ומשכך יש לדחות את הטענה מכל וכל.

הרכב השופטים ציין כי מבחינת הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, מדובר במעשה עברייני שתוכנן מראש שבא על רק התארגנות קודמת למטרת ביצוע מעשה שוד, כאשר כל אחד מבני החבורה שנטלו חלק באירוע העברייני ידע היטב מהו חלקו.

"במו ידיו (יחד עם שותפיו למעשי העבירה)", נכתב בגזר הדין, "הנאשם המיט חורבן על ילדיו של המנוח שנותרו יתומים מאב אוהב, אכפתי, אמפטי ודואג. כן, הוא הרס את חיי אשת המנוח, את חיי הוריו, אחיו, חבריו ומכריו. במקרה עסקינן מדובר באירוע עברייני אחד. עבירת ההמתה בוצעה אגב ביצוע עבירה אחרת שעניינה שוד. מכאן – עבירת השוד נבלעת בתוך העבירה שעניינה ההמתה. יתרה מזו, בהינתן האמור לעיל, לא יהא זה נכון וראוי להטיל עונש נוסף בגין העבירה הנוספת בה הורשע הנאשם".

השופטים הוסיפו עוד בגזר הדין: "מן הראוי לחזור ולהדגיש, כי תולדה למעשי הנאשם ושותפיו קופחו חיי אדם. המנוח נרצח בהיותו בן 34 שנים בלבד. על אודות הערכים החברתיים אשר נפגעו ומידת הפגיעה בהם לא צריך להכביר במילים. קדושת החיים הינה ערך עליון, במעשיו פגע הנאשם בערכים הבסיסיים ביותר שעניינם – הזכות לחיים, לביטחון ולשלמות הגוף".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר הלמן


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות