מאסר לעובד מכולת שביצע עבירות מין בצעירה עם צרכים מיוחדים

חביב ציון בן יאיר ירצה שנה וחודשיים מאסר וישלם למתלוננת פיצוי של 25 אלף שקלים. השופט: "חוסר מודעותו לפסול במעשיו הוא נתון בעל משקל הפועל לחובתו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר על חביב ציון בן יאיר, שנה וחודשיים מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 25 אלף שקלים, זאת לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בנערה עם צרכים מיוחדים. "חוסר מודעותו של הנאשם לפסול שבמעשיו והשלכותיהם, כפי שעלה במהלך שמיעת התיק ואף לאחר מתן הכרעת הדין, הוא נתון בעל משקל הפועל לחובתו", כתב השופט מינטקביץ בגזר הדין.

על פי הכרעת הדין, הנאשם עבד בחנות ירקות בסמוך לירושלים בה נהגה נערה כבת 17 עם צרכים מיוחדים לערוך קניות מעת לעת. בזמן ששהתה בחנות הנאשם נהג לשאול אותה מספר פעמים שאלות בעלות אופי אינטימי.

בין השאר, כך לפי הכרעת הדין, שאל את המתלוננת מספר פעמים אם יש לה חבר והאם היא נוהגת לקיים איתו יחסי מין, וכן הציע לה לנקות את ביתו בעבור תשלום ונתן לה את מספר הטלפון שלו. בפעם נוספת, הגיעה המתלוננת לחנות, והנאשם שב ושאל אותה אם יש לה חבר והאם היא מקיימת איתו יחסי מין, שאל אותה איך יוכל להיות החבר שלה, אם כבר יש לה חבר וליטף את פניה, והמתלוננת הזיזה את ידו. לאחר שהמתלוננת שילמה בעבור הדברים אותם קנתה, הנאשם קרא לה לבוא אליו ואז חיבק אותה נגע בחזה שלה מעל הבגדים.

"מעשה בזוי"

השופט מינטקביץ קבע בגזר הדין כי מדובר "במעשה בזוי ומעורר שאט נפש", אשר פגע בערכים מוגנים שונים, ובהם כבודה של המתלוננת, פרטיותה והאוטונומיה שלה על גופה.

"המתלוננת" כתב השופט, "היתה בזמן המעשה כבת 17 וכי היא סובלת מלקות קוגניטיבית ועניין זה מעצים את פגיעותה של המתלוננת ומשווה חומרה יתרה למעשיו של הנאשם. אדגיש, כי אני ער לכך שהנאשם הורשע בעבירה של מעשה מגונה 'רגיל' ואין קביעה כי ניצל את לקותה של המתלוננת. מנגד אזכיר את הקביעה בהכרעת הדין, כי גם בעין לא מקצועית ניתן להתרשם מכך שהמתלוננת אינה כשאר בני גילה. מכל מקום, בקביעת המתחם יש להביא בחשבון את מכלול הנסיבות הקשורות לעבירה, וגילה של המתלוננת והלקות ממנה היא סובלת הם שיקולים רלוונטיים לעניין זה, בשל הפגיעה בקרבן מוחלש, אשר ראוי להגנה מיוחדת".

השופט הוסיף: "הנאשם אף לא קיבל אחריות למעשיו וניכר בו כי אינו מודע כלל לחומרת מעשיו ופגיעתם במתלוננת. גם בדבריו לפני בשלב הטיעונים לעונש, הביע הנאשם צער וחרטה, על 'נגיעה אקראית' שנגע במתלוננת ללא כוונת זדון, ועיקר דבריו הוקדשו לקשיים מהם הוא סובל בשל מעצרו. אדגיש בהקשר זה, כי לא אחמיר עם הנאשם בשל ניהול ההליך, שהרי זו זכותו של כל נאשם. עם זאת, חוסר מודעותו של הנאשם לפסול שבמעשיו והשלכותיהם, כפי שעלה במהלך שמיעת התיק ואף לאחר מתן הכרעת הדין, הוא נתון בעל משקל הפועל לחובתו".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203.

_________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

_________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות