19 חודשי מאסר לאסיר משוחרר שתקף נהג בכביש הערבה

שבוע לאחר שאביאור זקן, 27 מאילת, השתחרר מהכלא הוא עלה על הכביש ללא רישיון, גרם לתאונת דרכים ותקף את הנהג שפגע בו. ביהמ"ש גזר עליו גם פסילה ופיצוי כספי
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום באילת, גזר 19 חודשי מאסר על אביאור זקן, תושב העיר בן 27, ששבוע לאחר שחרורו מהכלא נהג ללא רישיון נהיגה בכביש הערבה, גרם לתאונת דרכים ותקף את נהג הרכב שפגע בו באלימות והכל בנוכחות ילדיו. השופט גיל אדלמן גם הטיל עליו שנה שלילת רישיון ופיצוי למתלונן בסך של 7,500 שקלים. "הקלות הבלתי נסבלת של שימוש באלימות בנסיבות אלה, חייבת לקבל מענה עונשי הולם. הנאשם התנהל באופן ביריוני ואלים, ואף נמלט מהמקום לאחר התאונה והתקיפה, ובכך פגע באופן משמעותי בתחושת הביטחון ושלום הציבור. התנהלות זו ראויה להוקעה ולגינוי", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום, שבוע לאחר שחרורו מהכלא וללא רישיון נהיגה, נהג הנאשם ברכב בכביש 90 לכיוון צפון, הנאשם נהג בחוסר זהירות, עקף רכבים אחרים, ובכך גרם לתאונת דרכים. מיד ובסמוך לתאונה, עצרו הנאשם ובעל הרכב שנפגע בצד הדרך, על מנת להחליף פרטים ולאמוד את הנזק שנגרם.

עוד מתואר בכתב האישום, כי במעמד זה הציע הנאשם למתלונן סכום כסף על מנת שהאחרון לא יפעיל את הביטוח ובו בזמן שהמתלונן צילם את הנזקים שנגרמו לרכבו, אמר הנאשם למתלונן 'לפני שבוע השתחררתי מהכלא ואין לי רישיון', ותקף את המתלונן שעמד בגבו אליו, בכך שנתן לו מכה בראשו, הפיל אותו על הקרקע והחל לבעוט בראשו ובשאר חלקי גופו. מיד לאחר מכן ברח הנאשם מהמקום בעוד הוא משאיר את המתלונן פצוע וחבול, מבלי לקרוא לשירותי הצלה ומבלי לדווח על התאונה ולמסור את פרטיו.

המתלונן סיפר בבית המשפט כי האירוע השפיע עליו גם בעבודתו והוא בטיפול פסיכולוגי מאז. "היו את ההשלכות הרפואיות פיזיולוגיות של פציעה בראש, בכתף, ברגל, וחבלות בכל הגוף שלקח כשבועיים עד שחזרתי לתפקד אחריהם פיזית. בנוסף לכך היתה פגיעה רגשית שעד היום אני הולך לטיפול פסיכולוגי, יש לי קשיים להירדם, קשיים בעבודה", סיפר המתלונן בעדותו.

"יש לי הרבה סיוטים בלילה"

בתו של המתלונן, שחבשה את אביה עד אשר הגיע האמבולנס למקום, סיפרה בבית המשפט: "לא הבנתי כל כך מה קרה בהתחלה, אז תוך כדי ניסיתי להרגיע את אח שלי הקטן שישב לידי, היינו רק אני הוא ואבא שלי, ראיתי את אבא שלי עם הרבה דם, ניסיתי לעצור את הדימום. רק אחרי שאבא עלה לאמבולנס, הלכתי הצידה, התקשרתי לחברה ולחבר שלי שהיה בדרך לאסוף אותנו, אז נפלתי, היה קשה לי לעמוד ואז קלטתי שאני מלאה בדם של אבא שלי כי אני זאת שחבשה אותו, כל הבגדים שלי היו מלאים דם… מאז התאונה יש לי הרבה סיוטים בלילה, אני לא מצליחה לישון לילות שלמים לבד, אם אני לבד בדירה אני לא ישנה, אני צריכה שיהיה איתי מישהו, אני ישנה הרבה על הספה בבית של ההורים".

השופט אדלמן כתב בגזר הדין כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים במקרה הזה היא ברמה גבוהה. "הנאשם", כך כתב השופט, "החליט לנקוט באלימות קשה אגב עניין של מה בכך – סרובו של המתלונן 'לוותר' על פנייה לביטוח בגין התאונה. הקלות הבלתי נסבלת של שימוש באלימות בנסיבות אלה, חייבת לקבל מענה עונשי הולם. הנאשם התנהל באופן ביריוני ואלים, ואף נמלט מהמקום לאחר התאונה והתקיפה, ובכך פגע באופן משמעותי בתחושת הביטחון ושלום הציבור. התנהלות זו ראויה להוקעה ולגינוי".

עוד הוסיף השופט: "הנאשם ביצע את העבירות מושא כתב האישום שבוע בלבד לאחר שחרורו מריצוי מאסר בפועל, שהושת עליו גם בגין עבירות אלימות. בנוסף, נראה שגם מאסר מותנה שעומד לחובתו לא הרתיע אותו מלשוב ולהתנהג באופן אלים".

___________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות