שנת מאסר למעורב בניסיון הלינץ' בבת ים

להב נגאוקר, 21, הורשע כי נטל חלק פעיל בתקיפתו של נהג ערבי במהלך מבצע שומר חומות. הוא הורשע גם בפגיעה במסעדה בעיר ויפצה את בעליה ב-2,000 שקלים
דניאל בן חמו |
הפרות הסדר במהלך מבצע שומר חומות. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר שנת מאסר על להב נגאוקר, בן 21, מבת ים, שהורשע בהסתה לאלימות, הסתה לגזענות, התפרעות ממניע גזעני וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. לאחר שהיה מעורב במהלך מבצע שומר חומות בלינץ' בנהג הערבי בבת ים ופגיעה במסעדה בעיר. השופט גם הורה לו לפצות את בעל המסעדה ב-2,000 שקלים. "במעשים מכוערים אשר מעבר לפגיעה הגופנית והקניינית, נושאים עימם גם מימד של עלבון והשפלה, גורמי אכיפת החוק ובתי המשפט מצווים להוקיע מעשים כגון אלה, ולהצמיד להם תג עונשי משמעותי", נכתב בגזר הדין.

בחודש מאי האחרון, במהלך מבצע שומר חומות, החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת-ים, בעקבות כך הגיע הנאשם נגאוקר לטיילת בת ים הוא התגודד עם אחרים מול מסעדה בבעלות ערבי וגרמו נזק למקום וקראו "מוות לערבים". בעת שההמון היכה את סעיד מוסא, שנקלע בטעות למקום עם רכבו.

נגאוקר, כך לפי הרשעתו, השליך לבנה על שמשת הרכב ולבסוף, כשמוסא היה שרוע על הכביש, נגאוקר ירק עליו. לאחר מכן הוא התראיין לטלוויזיה ואמר: "אנחנו יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים, אנחנו כבר לא ילדים אנחנו נזיין אותם, אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם".

עלבון והשפלה

השופט בני שגיא, שהסתפק בעונש מאסר של שנה, הדגיש בגזר הדין כי המעשים שביצעו הנאשם ואחרים פוגעים פגיעה לא מבוטלת בערכים מוגנים מקבוצות שונות, בהן הגנה על אוטונומיית הפרט, גופו ורכושו, על זכות האדם לקניין ולפרנסה, על שלום הציבור וביטחונו ועל הצורך בשמירה על הסדר הציבורי ובכלל זה על זכותו של אדם להתהלך בחופשיות במרחב הציבורי.

"יש ליתן את הדעת", כתב השופט, "לעובדה כי האירועים המתוארים בכתב האישום המתוקן התרחשו בעיצומו של המבצע הצבאי "שומר חומות", שעה שבמדינה שררה מתיחות רבה. אזרחי המדינה באזורים נרחבים ברחבי הארץ היו מפולגים, אירעו הפרות סדר והתפרעויות רבות במהלכן אזרחים – יהודים וערבים כאחד – נפלו קורבן למעשי אלימות בשל לאומם ומוצאם ואף הותקפו אנשי ביטחון וגורמים במערכת אכיפת החוק. על רקע נתונים אלה, דומני כי עוצמת הפגיעה בערכים המוגנים היא משמעותית".

"במעשים מכוערים", נכתב עוד בגזר הדין, "אשר מעבר לפגיעה הגופנית והקניינית, נושאים עימם גם מימד של עלבון והשפלה, גורמי אכיפת החוק ובתי המשפט מצווים להוקיע מעשים כגון אלה, ולהצמיד להם תג עונשי משמעותי. עם זאת, וחרף מעשיו המכוערים של הנאשם, אני מתקשה לראותו כדמות מרכזית או משמעותית, ולראות בחלקו ככזה המצדיק מתחם עונש הולם כפי שנטען על ידי התביעה, אשר נראה כנשמר בפסיקה למקרים חמורים בהרבה מבחינת רמת האלימות הקונקרטית, או לנאשמים 'מסיתים' בעלי יכולת השפעה על ציבור גדול".

תקיפה לאומנית בצפת

במקביל, הוגש אתמול (יום ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד יהודה תורג'מן, 18 ונגד נער בן 17, שניהם תושבי צפת, אשר תקפו לפני כשלושה שבועות אזרח ערבי בסמוך לעיר העתיקה.

על פי כתב האישום, הנאשמים הלכו באזור העיר העתיקה בעיר, יחד עם חברים נוספים, אז הם שמעו את המתלונן מדבר בשפה הערבית, הם הכו אותו ולאחר מכן נמלטו מהמקום. בהמשך ריסס עליו אחד הנאשמים גז פלפל. כעבור זמן מה, נטען בכתב האישום, הם אותרו על ידי כוחות המשטרה אך נמלטו מהם.

"כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים", נכתב בכתב האישום, "נגרמו למתלונן שברים בפניו". כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היזק בזדון ממניע של גזענות והפרעה לשוטר. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם הבגיר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו והארכת התנאים המגבילים של הנאשם הקטין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות