איפה הבושה? גנב אופניים חשמליים מאדם עם מוגבלות

המשטרה עצרה את החשוד לאחר שבמסגרת פעילות אכיפה הבחינה בו רוכב כשהוא ללא קסדת בטיחות כנדרש, אז התברר כי האופניים גנובים והם הוחזרו לבעליהם
גילי סיוון-כהן |
אופניים חשמליים. המצולם אינו קשור לכתבה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה עצרה אתמול (יום ג') בתל אביב חשוד בגניבת אופניים חשמליים מאדם עם מוגבלות. במקרה נוסף, נעצר רוכב קטנוע שניסה להימלט מהשוטרים ועל פי החשד רכב בהשפעת סם וללא רישיון נהיגה. החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה וכנגדם החל הליך בהתאם לחשדות המיוחסים להם.

במקרה הראשון, במהלך פעילות אכיפה שערכו שוטרי התנועה במרכז העיר, התעורר חשד השוטר כלפי רוכב אופניים חשמליים ללא קסדת בטיחות כנדרש. בבדיקה שערך השוטר, נמצא כי האופניים חשודים כגנובים ואותר שם בעליהם. החשוד תושב דרום העיר בשנות ה-40 לחייו, הועבר לתחנת המשטרה ובעליו של האופניים שהינו אדם עם מוגבלות הגיע להגיש תלונה שלאחריה הוחזרו לידיו האופניים.

במקרה נוסף אתמול, במהלך פעילות שוטרי התנועה, הבחינו השוטרים בקטנוע שרשיון הרכב פקע. לאחר שכרזו לרוכב עליו לעצור בצד, החל הנוהג בו בבריחה תוך שהשוטר פרק מהניידת והחל לבצע מרדף רגלי במבואות מרכז העיר עד לעצירת האופנוע בכניסה לבניין מגורים שם נתפס רוכב האופנוע, נער בן 16, תושב ירושלים, והוא הועבר לחקירה.

בחיפוש על החשוד, נתפס חומר החשוד כסם ובבדיקה נמצאה אינדיקציה חיובית לנהיגתו בהשפעת סמים. כמו כן, נמצא כי לא הוציא רישיון נהיגה מעולם וכנגדו נפתח תיק חקירה תעבורתי בהתאם.

האח הגדול: בזכות מערכת 'עין הנץ' הורשע נאשם בגניבת רכבים

מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, הרשיע נאשם בחמישה אישומים הנוגעים לגניבות רכב. וזיכה אותו משני אישומים מחמת הספק לאחר שבאמצעות הקלטות מערכת "עין הנץ" החוקרים קשרו אותו לששה מקרים של גניבה, פרט לזאת שהוא נתפס על חם. השופט דחה את טענותיו של הנאשם נגד קבילות השימוש בצילומי המערכת והבהיר בין היתר כי "לנהג ברכב גנוב אין זכות לפרטיות".

בהכרעת הדין כתב השופט מזרחי, כי למשטרה יש סמכות להפעיל מצלמות מסוג זה למטרות חקירה. עתירה נגד חוקיות השימוש במערכת, המתעדת ברציפות נהגים בכבישי הארץ, תלויה ועומדת בפני בג"ץ. השופט מנחם מזרחי, דחה את טענות הנאשם בעניין חוקיות השימוש במערכת וקיבל את הראיות והתצלומים שהונפקו מהמערכת כראיות קבילות. בהכרעת הדין הוא ציין כי למשטרה יש שיקול דעת רחב ביותר ביחס לאופנים ולשיטות שבהם היא נוקטת בכדי למלא את סמכותה לחשוף עבירות ועבריינים.

"איני סבור, כי שוטר בשר ודם אמור לעצום את עיניו מפני פשע המתבצע לנגד עיניו, לחוש עם עיניים עצומות אל בית-המשפט, להתחמש בצו שיפוטי, ומערכת 'עין הנץ' אינה אלא עיניים טכנולוגיות המחליפות את העין האנושית – הא ותו לאו", כתב השופט מזרחי.

__________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות