בעל השליטה לשעבר בחברת אורתם סהר נאשם במרמה

לביהמ"ש השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד אמיר נחום לצד הסדר טיעון במסגרתו הוא צפוי לרצות 6 חודשי עבודות שירות ולשם קנס כספי בגובה 250 אלף שקלים
נעמה כהן |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד אמיר נחום, לשעבר בעל השליטה ומנכ"ל החברה הציבורית אורתם סהר, בגין שתי עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון, הכפוף לאישור בית המשפט, על פיו יודה נחום בכתב האישום והצדדים יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, קנס כספי בגובה 250 אלף שקלים ומאסר על תנאי, לשיקול דעת בית משפט.

אורתם סהר הייתה חברה ציבורית שעסקה בייזום וביצוע עבודות קבלניות בתחום הנדל"ן. לפי כתב האישום, אמיר נחום, אשר היה באותה עת בעל השליטה וכיהן כדירקטור ומנכ"ל החברה, יזם בשנת 2013 פגישה עם בעליה של חברה שסיפקה שירותים לאורתם סהר כקבלנית משנה, וביקש ממנו שיעביר לחברה פרטית בבעלותו של נחום תשלום בסך 1.6 מיליון שקלים, בקשר לפרויקטים השייכים לאורתם סהר.

לשם כך, כך לפי כתב האישום, הבטיח נחום כי לאותו ספק תיצמח הנאה נוספת במסגרת יחסיו העסקיים עם אורתם סהר. הספק נענה לדרישה של נחום והעביר לחשבון החברה הפרטית שלו את הסכום שביקש.

בנוסף, במסגרת התקשרות עם ספק אחר, נחום לא גילה לחברה הציבורית על העברת כספי הנחה בסך של 50 אלף שקלים, לה הייתה החברה הציבורית זכאית, מחשבון הספק לחשבון אורתם הפרטית. על פי כתב האישום, בשני המקרים נחום ניצל את מעמדו ותפקידו בחברה להשגת רווח אישי ובכך הפר את חובותיו כלפי החברה.

גם מנהלי החברה הואשמו: "גנבו מיליוני שקלים"

השבוע הוגש כתב אישום גם נגד מנהלים לשעבר בחברת אורתם סהר. השניים, אליק בלס גריידי ואושרת מוסינדי, נאשמים בביהמ"ש השלום כי גנבו סכום של כ-5 מיליון שקלים מהחברה. מיוחסות להם עבירות גניבה בידי עובד, רישומים כוזבים במסמכי תאגיד ועבירות הלבנת הון.

על פי כתב האישום, אורתם סהר הייתה חברה ציבורית שעסקה בייזום וביצוע עבודות קבלניות בתחום הנדל"ן. גריידי היה מנהל אדמיניסטרציה, שבמסגרת תפקידו ביצע שליחויות לבנקים לצורך הפקדות ומשיכות שיקים וכן לשם העברת תשלומים למוסדות וספקים שונים. מוסינדי הייתה מנהלת חשבונות בחברה, והייתה אחראית על הוצאת המחאות לתשלומים שונים ועל רישומם בכרטסת החברה.

לפי כתב האישום, בין השנים 2015-2014 ניצלו הנאשמים מנגנון תשלומי מזומן שהיה קיים בחברה, על מנת ליטול במרמה כספים מקופת החברה לשימושם האישי. גריידי ומוסינדי השתמשו בשיקים של החברה שהופקו על ידי מוסינדי, ונרשמו לפקודת גריידי.

בכתב האישום מפורט עוד, כי במרבית המקרים, זייפה מוסינדי את חתימתו של מנכ"ל החברה על אותם שיקים. לאחר מכן גריידי המיר את השיקים למזומן ואז חילק את הכסף בינו לבין מוסינדי, הכול ביודעם כי מדובר בממשיכות כספים אסורות שלא לצרכי החברה, ותוך נקיטת פעולות להסתרת מעשיהם. בדרך זו נטלו גריידי ומוסינדי במרמה בצוותא מקופתה של החברה כספים בהיקף של כ-5 מיליון שקלים.

____________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות