2 תושבי נצרת נאשמים: רצחו בגלל ויכוח בכביש

מוחמד נערה, 24, ומחמוד כנגה, 21, נאשמים כי ירו למוות באיהאב סעדי בנצרת בגלל סכסוך. המשטרה הודיעה כי פענחה רצח נוסף בחיפה מחודש נובמבר האחרון
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מוחמד נערה, בן 24 ומחמוד כנגה, בן 21, תושבי נצרת בגין רצח איהאב סעדי ז"ל. הרקע לרצח ויכוח על חסימת כביש.

לפי כתב האישום הנאשם נערה נקלע לוויכוח על חסימת כביש שהוביל לחילופי דברים וחבטות עם אחיו של המנוח ועל הרקע הזה החליט נערה, שחש פגיעה בכבודו, לרצוח את אחיו של המנוח או מי ממשפחתו. לאחר 10 דקות, הצטייד נערה באקדח ושני הנאשמים נסעו למתחם משפחת המנוח במטרה לבצע את הרצח. בהגיעם בסמוך לבית, נערה יצא מהרכב וירה לעברו של המנוח, מטווח קצר, לכל הפחות עשרה כדורים, חלקם כשהמנוח כבר שרוע על האדמה, ובכך גרם למותו.

מיד לאחר הירי נכנס הנאשם למושב הנוסע והנאשמים נמלטו מהזירה, כאשר במהלך מנוסתם פגעו הנאשמים בהולך רגל. הנאשמים המשיכו בנהיגתם בתוך נצרת ובאותו זמן ניידת סיור, שהייתה במקום, קיבלה דיווח על רכב כחשוד במעורבות ברצח. השוטרים הבחינו ברכב שנסע לפניהם, והורו לנאשמים לעצור. הנאשמים נמלטו מניידת המשטרה, פגעו באוטובוס ובמכונית, והשליכו את האקדח ששימש ברצח. המכונית נעצרה לאחר כמה מאות מטרים והנאשמים נעצרו.

שני הנאשמים הועמדו לדין בגין ביצוע רצח בצוותא: הנאשם נערה בגין רצח בנסיבות מחמירות והנאשם כנגה ברצח בכוונה. שני הנאשמים מואשמים גם בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השמדת ראיה, שיבוש, תקיפה הגורמת חבלה ונהיגה ללא רישיון נהיגה.

פוענח רצח בחיפה

במקרה אחר, המשטרה פענחה את אירוע הרצח בחיפה מחודש נובמבר האחרון, בו נפצעו באורח אנוש וקל שני תושבי חיפה כאשר מותו של אחד מהם נקבע בבית החולים. הבוקר הוגשה הצהרת תובע כנגד חשוד במעורבות במעשה.

ראשיתה של החקירה ב-24 בנובמבר 2021. בשעת ערב עם קבלת דיווח במוקד 100 על ירי אשר בוצע לעבר רכב ברחוב הגיבורים בחיפה. כתוצאה מהירי נפצע באורח אנוש תושב העיר בן 29 ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. פצוע שני, באורח קל, תושב העיר, 23, אף הוא, פונה לקבלת טיפול רפואי. מהמקום נמלט רכב אשר על פי החשד היה מעורב בביצוע הירי וזה נעצר על יושבו, תושב שפרעם כבן 25, לאחר זמן קצר סמוך לצומת יגור.

מהחקירה עלה כי הרקע למעשה, על פי החשד, הוא סכסוך ואירוע אלימות קודם בהם היה מעורב הקורבן עם אחרים. חקירה מאומצת שנוהלה ביחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף, בה הופעלו כלים חקירתיים וטכנולוגיים הביאה לאיסוף מגוון ראיות שהניחו תשתית ראייתית לפענוח הרצח.

לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בחיפה ולתקופה של כ-40 ימי מעצר באישור היועמ"ש עקב התארכות תקופת מעצר הימים והבוקר כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשוד לצורך הארכת מעצרו טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות לו וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

______________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות