אישום: תקף נשים בת"א "בשל היותם נשים"

החקירה בעניין הנאשם, החלה לפני שבוע בעקבות דיווח על בת 55 שהותקפה ברחוב מרמורק בעיר. לאחר מעצרו התברר כי הוא קשור לאירועים דומים מהתקופה האחרונה
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

התביעה המשטרתית הגישה היום כתב אישום ובקשת מעצר נגד גבר שתקף נשים וקטינות ברחבי ת"א, ללא היכרות מוקדמת ועל רקע היותן נשים. הנאשם, בן 26 מירושלים, נעצר לפני כשבוע ומאז מעצרו הוארך בבית המשפט. עם הגשת כתב האישום נגדו, מבקשת המדינה להורות על הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

המשטרה פתחה לפני כשבוע בחקירה עם קבלת דיווח בגין תקיפת אישה, 55, ברח' מרמורק בת"א. עוברי אורח שהיו במקום עיכבו את החשוד עד להגעת השוטרים, שעצרו את החשוד והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה. המתלוננת מסרה כי החשוד התקרב לעברה והיכה בפניה במכת אגרוף שגרמה לה לחבלה.

סדרה של תקיפות ברחבי העיר

חוקרי תחנת לב ת"א הצליחו לקשור את החשוד לאירועים נוספים בהם תקף נשים וקטינות: אירוע יום קודם לאירוע הראשון, ברח' פרישמן בת"א, החשוד תקף אישה, 27, והיכה בפניה במכת אגרוף.

ב-21 בדצמבר, בצהרי היום, החשוד, כך לפי האישום שהוגש נגדו, תקף נערה כבת 12 בחנות נוחות ברח' בן יהודה בת"א והיכה בקטינה במכת אגרוף לראשה.

בהמשך, נטען עוד, ועוד באותו היום, בחנות ברח' אלנבי בת"א, החשוד תקף אישה בת 21 והיכה בה מכת אגרוף וגרם לה לחבלה. אירוע נוסף, מה-19 בנובמבר, מייחס לחשוד תקיפה של קטינה נוספת, כבת 12, ברח' דיזינגוף. אז, לפי האישום, בעט ברגלה.

כאמור, החשוד, בן 26 מירושלים, נעצר לפני כשבוע ומעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בת"א. היום חטיבת התביעות של המשטרה במחוז ת"א הגישה נגד החשוד כתב אישום המכיל 5 אישומים וכן בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

האם אדם שנוגע בעצמו ליד אישה ישנה מבצע מעשה מגונה?

שופט בית משפט השלום בת"א, שמאי בקר, הרשיע בעבירה של ביצוע מעשה מגונה, פורץ לדירה באישון לילה שאונן בנוכחות בעלת הדירה שישנה ולא התעוררה. השופט קבע הגם שהמתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן – "תודעתה לא 'נמוגה' והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת".

עוד הוסיף השופט כי "מן הראוי להתייחס גם לרכיב הנסיבתי, הגם שנראה כי לא היתה מחלוקת בין הצדדים בשאלת התקיימותו במקרה כאן. אמנם המתלוננת ישנה בעת שהנאשם עמד בסמוך אליה ואונן, אולם היא לא מתה, גם אם ביקשה את נפשה למות, מטאפורית, כאשר גילתה את שלולית הזרע בסמוך לספה עליה ישנה. תודעתה לא 'נמוגה', והיא בהחלט היתה מסוגלת לחוות את הפגיעה החמורה וההשפלה שנבעה ממעשיו של הנאשם, גם אם לא בזמן אמת".

________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות