אושר בטרומית: פטור מדמי ביטוח לאומי לסטודנטים לתואר ראשון

מליאת הכנסת אישרה את ההצעה של ח"מירי רגב אליה הוצמדו הצעות חוק של ח"כ קרן ברק וחוה אתי עטיה: "לתת לסטודנטים יחס מועדף בהיותם דור העתיד"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – פטור לסטודנטים מתשלום דמי ביטוח לאומי), התשפ"א-2021 של ח"כ מירי רגב אליה הוצמדו הצעות חוק של ח"כ קרן ברק וחוה אתי עטיה. 33 תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה. ח"כ רגב: "צריך לראות איך עוזרים לסטודנטים במכללות. קודם כל עניי ביתך כאן ורק אח"כ סטודנטים מחו"ל".

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי לא ישולמו דמי ביטוח לאומי בעד סטודנט לתואר ראשון במוסד להשכלה גבוהה בישראל או במוסד להשכלה גבוהה בחוץ לארץ שהוכר על ידי שר החינוך.

"מוצע לקבוע פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי לסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ואינם עובדים ובכך לתת להם יחס מועדף, בהיותם דור העתיד של מדינת ישראל", נכתב בדבר ההסבר להצעה.

ח"כ רגב אמרה לאחר אישור ההצעה במליאה: "מודה לוועדת שרים לחקיקה ולשר הרווחה. צריך יהיה לעשות את החידודים האפשריים ולראות שלא הולכים רק לאוניברסיטאות, בגלל הקריטריונים המאוד גבוהים ומדירים שלהן, ולכן צריך לראות איך עוזרים לסטודנטים במכללות. קודם כל עניי ביתך כאן ורק אח"כ סטודנטים מחו"ל. מקווה שעוד במושב הזה נביא בשורה לסטודנטים ולסטודנטיות".

ח"כ ברק: "לצמצם את הפערים בחברה"

ח"כ ברק: "בשמי ובשם חברתי, ח"כ אתי עטיה, אני מודה לשר הרווחה על התמיכה בחוק החשוב הזה, שמתחיל את צמצום הפערים בחברה הישראלית. השכלה מצמצמת פערים, וזו דרכה של מדינת ישראל לעודד אותה, ולהוריד עול כלכלי מסוים מעל כתפי הסטודנטים, גם אם זה סכום קטן. כך ניצור חברה מתוקנת יותר".

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן אמר כי הממשלה תומכת בהצעות החוק, בכפוף להתניות ועדת השרים לחקיקה כי המציעים ימתינו לעבודת מטה המתבצעת בנושא.

"הצעת החוק", הוסיף השר, "תשפיע על כ-84 אלף סטודנטים לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ועוד כ-20 אלף באומדן זהיר, סטודנטים לתואר ראשון במוסדות מוכרים בחו"ל. יש רצון אמיתי לקדם את הנושא, בהסכמות, תוך בחינת המתווים השונים, אשר נבחנם בעבודת המטה אשר כבר החלה, נעשה הכל להחזירה לשולחן עוד במושב הכנסת הנוכחי".

____________________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות