19 שנות מאסר נגזרו על מחבל שביצע פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה

ביהמ"ש הצבאי לנוער גזר את דינו של המחבל הקטין. פצוע הפיגוע ואשתו אמרו לאחר מתן ההחלטה: "שנות המאסר לא מספיקות, הענישה חייבת להיות קשה יותר"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

19 שנות מאסר נגזרו היום על המחבל שביצע פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה לפני כשנתיים, בו דקר צעיר יהודי ותקף עוד שניים. המחבל, שהינו קטין, הורשע בניסיון לרצח ובחבלה מחמירה של שני בני אדם. עו"ד חיים בלייכר מחוננו אמר כי "צריך לדאוג להרחיקו מהחברה לצמיתות".

בית המשפט הצבאי לנוער גזר בשבוע שעבר 19 שנות מאסר על המחבל הקטין שביצע פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה לפני כשנתיים. המחבל דקר את מ', צעיר יהודי, ואז תקף את ק' – צעירה שהיתה עם מ' וכן ואדם נוסף שהיו במקום. הוא הורשע בניסיון לרצח ובחבלה בכוונה מחמירה של שני בני אדם.

מ' וק', שנישאו חודשים ספורים לאחר הפיגוע, מסרו בתגובה "אנו מודים לארגון חוננו ולעו"ד חיים בלייכר שליוה אותנו מהרגע הראשון בכל התהליך הזה. אנו חושבים ששנות המאסר לא מספיקות ושהענישה חייבת להיות קשה יותר כלפי פיגועים מכל סוג שהם. העובדה שעדיין יש פיגועים מעידה על איכות העונש. אנו שמחים שביחס לענישה הקיימת היום המחבל קיבל מספר שנים גבוה בכלא, ומודים על כך לכל המעורבים במלאכה. מתפללים לשינוי אמיתי, שיהודים יוכלו להסתובב חופשי ללא פחד בכל מקום בארץ ישראל".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי העבירה מסר "ביחס לפסקי דין שניתנו עד היום למחבלים קטנים ניתן לראות מגמת שיפור במקרה הזה. אנחנו עדיין חושבים שזה נמוך, כי מחבל שבא להרוג יהודים אסור שהוא ישתחרר כשעוד כוחו במותניו. צריך לדאוג שהוא יורחק מהחברה לצמיתות או קרוב לזה. אנחנו נמשיך עם נפגעי העבירה לפעול להחמרת הענישה יותר ויותר כלפי מחבלים, היות וזו אחת הדרכים להילחם בטרור ולמנוע אותו, בנוסף לעוד דרכים ועוד פעולות שצריך לנקוט כנגד המחבלים והסביבה שלהם".

פיצוי כספי לנפגעים

בדיון שנערך בפני אב בית הדין סא"ל ראני עאמר ובפני השופטים רס"ן אבי וסטרמן ורס"ן שי פרבר, נגזרו על המחבל 19 שנות מאסר בפועל, וכן עונש מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי למתלוננים.

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני כשנתיים, סמוך למערת המכפלה בחברון. המחבל הקטין נשא עימו סכין בעלת להב של 8.5 ס"מ, וכשהבחין במ' ובק' צועדים יחדיו, דקר את מ' בגבו. הסכין חדרה לגופו של מ' לעומק של 6.5 ס"מ, ונשברה.

עובר אורח שהיה במקום הבחין במתרחש והחל לקרוא 'רוצח, רוצח', אולם המחבל המשיך לבצע תנועות דקירה כלפי מ' בעזרת קת הסכין, וכן הכה אותו בידיו. לאחר מכן עזב המחבל את מ' ורדף אחרי ק', הכה אותה, דחף אותה ומשך בשיערה. עובר האורח ניסה לחצוץ בין הצעירה למחבל, והחל להיאבק בו.

המחבל תקף גם את עובר האורח וגרם לו לחבלות בגב, בחזה, בראשו ובפניו, עד שכוחות הביטחון שהגיעו למקום השתלטו על המחבל. מ' הפצוע פונה לבית החולים שם עבר ניתוח להוצאת להב הסכין שהיה תקוע בגבו.

בדיון הטיעונים לעונש נגד המחבל שהתקיים לפני כחודשיים שטחו נפגעי העבירה בפני השופטים את הסבל הפיזי והנפשי שנגרם להם כתוצאה מהפיגוע. מ' וק', שהתחתנו חודשים ספורים לאחר הפיגוע, העידו על הקשיים המשותפים איתם הם נאלצים להתמודד מידי יום ביומו, הנובעים מההשלכות שהותיר עליהם הפיגוע. עובר האורח, נפגע העבירה הנוסף, איבד את אביו ואחיו בפיגוע ירי לפני כ-28 שנים, מה שמחמיר את משמעות הפגיעה עבורו.

___________________________________________________

עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות