צו לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן

לקבוצה תביעות חוב בהיקף של 20 מיליון שקלים ולעמדת ביהמ"ש המחוזי בת"א אין היתכנות להבראתה. הבקשה לפירוקה נסמכה על התנהלות כספית לא תקינה של מנהליה
רונן לוי |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

ואיזה מסכנים האוהדים. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, הוציאה צו לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ (חל"צ), זאת לאחר שלקבוצה יש תביעות חוב בהיקף של 20 מיליון שקלים ולעמדת בית המשפט, אין היתכנות להבראת הקבוצה. הבקשה לפירוקה של החברה, שהוגשה בתחילת השנה, הסתמכה על התנהלות כספית לא נכונה של החברה ומנהליה, כמו גם חשש לחלוקת רווחים אסורה. צו הפירוק נכנס לתוקפו אתמול (יום ד').

בתחילת השנה, הגיש רשם ההקדשות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לפירוק חברת הכח מכבי עמידר עירוני רמת גן בע"מ המאוגדת כחברה לתועלת הציבור ומפעילה קבוצת כדורגל. בקשת הפירוק נסמכה על ליקויים מהותיים שנבעו מהתנהלות לא תקינה של החברה.

חשש לחלוקת רווחים אסורה

בין היתר, נמצאו פערים משמעותיים בין דיווחי החברה לרשם בנוגע להתנהלותה הכספית לבין התנהלותה הכספית בפועל, דבר המעלה חשש לחלוקת רווחים אסורה ולשימוש בנכסי החברה שלא לצורך קידום מטרותיה. בנוסף, נמצא כי החברה העבירה חלק מפעילותה לידי חברה פרטית בניגוד להנחיות הרשם, וכן התגלו ליקויים הנוגעים למינוי מוסדות החברה. יתירה מזו, החברה לא שיתפה פעולה עם בודק חיצוני שמונה על-ידי הרשם לערוך בה ביקורת עומק.

השופטת פלינר קיימה שלושה דיונים בבקשת הפירוק, שבמהלכם מונה בעל תפקיד על מנת לבחון את טענות הרשם ואת פעילות החברה. בעל התפקיד שמונה לבדוק את התנהלות החברה הצביע אף הוא, בדו"ח שהוגש מטעמו, על ליקויים חמורים בהתנהלות החברה. יתירה מכך, במסגרת ההליך הוגשו תביעות חוב בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקלים.

בעל התפקיד בחן, בין היתר, היתכנות להבראת החברה באמצעות משקיעים, אולם אפשרות זו לא צלחה. בפסק הדין שניתן לפני מספר ימים בעקבות דיון ארוך וממושך, הורה בית המשפט על מתן צו לפירוק החברה, אשר נכנס לתוקפו אתמול.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת חנה פלינר

____________________________________________________________

עו"ד עמרי בן נתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות