מאסר עולם ו-20 שנות מאסר לברק בן עמי רוצח בתו התינוקת גוני ז"ל

ביהמ"ש גזר את העונש לאחר שהרשיע את בן עמי ברצח בכוונה תחילה ובשני ניסיונות רצח של אשתו ושל בתו בת ה-3. נקבע כי יפצה אותן ב-658 אלף שקלים: "ניצו שהחל לבלבל נתלש באכזריות בלתי אנושית"
רונן לוי |
תמונתה של גוני, התינוקת שנרצחה על ידי אביה, במחאה מחוץ לבית המשפט בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת ליאורה ברודי, גזרו על ברק בן עמי, 35, מהוד השרון מאסר עולם ובנוסף 20 שנים במצטבר לאחר שהודה והורשע ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של ביתו בת ה 10 חודשים גוני ז"ל, וכן בשני ניסיונות רצח של אשתו לירון דרור וביתו בת ה-3 בחודש מרץ 2020. כמו כן קבע בית המשפט כי מעשה הרצח שביצע בן עמי יוגדר כחריג בחומרתו, על המשמעויות הנגזרות מבחינת קציבת עונשו של בן עמי. בנוסף יישלם הנאשם לקורבנות העבירה פיצויים בגובה 658 אלף שקלים." על רקע ויכוח של מה בכך בין הנאשם למתלוננת, קטלה ידו הרעה של הנאשם את חייה של בתו התינוקת, דמו ובשרו. ניצן שהחל ללבלב נתלש באכזריות בלתי אנושית המקוממת כל לב", כתבו השופטים בגזר הדין.

במסגרת הסדר טיעון הודה והורשע בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו לפיו בחודש מרץ 2020 נקלעו בני הזוג לוויכוח במסגרתו החליט בן עמי להביא למותן של אשתו ושתי בנותיו ולאחר מכן לשים קץ לחייו. בן עמי התקרב לאשתו אשר ישבה אותה העת על הספה כשביתה התינוקת בת ה-10 חודשים בזרועותיה, היכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה, בעוד היא מנסה להדוף אותו ממנה. מיד לאחר מכן נטל סכין מטבח ודקר את אשתו מספר פעמים בצווארה עד שנפלה לרצפה.

ברק בן עמי בביהמ"ש, בתחילת החודש. צילום: פלאש 90

רצח ושני ניסיונות לרצח

לאחר שסבר, כך נטען, כי אשתו אינה בין החיים ניגש ודקר את התינוקת, שנותרה על הספה, מספר פעמים בצווארה ובפלג גופה העליון. לאחר מכן ניגש ודקר גם את ביתו בת ה-3. במקביל לכך, הצליחה אשתו לקום וניסתה לצאת מן הדירה על מנת להזעיק עזרה, ובתגובה ניגש אליה בן עמי ודקר אותה פעם נוספת. למרות זאת, הצליחה לצאת אל חצר הבית וצעקה לעזרה. הנאשם, שיצא בעקבותיה של אשתו, השיג אותה, תפס בשערה ודקר אותה שוב בבטנה. בן עמי תפס ברגלה וניסה לגרור אותה אל הדירה, אולם עזב אותה משהגיעו למקום אנשים נוספים. הנאשם חזר אל הדירה, שם חנק את ביתו בת ה-3.

בנוסף, פצע עצמו הנאשם באופן שטחי בצווארו. הנאשם חדל ממעשיו כאשר נכנסו לדירה אנשים נוספים. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם מותה של התינוקת.

השופטים קבעו כי המקרה הנדון הוא מקרה מובהק של רצח חריג בחומרתו ובעניינו מתקיימות הנסיבות הקבועות בסעיף 9 להנחיית פרקליט המדינה: מדובר ברצח מכוון של ילדים צעירים, במיוחד כשהרוצח היה קרוב משפחה או אחראי או אפוטרופוס של הנרצח והרצח בוצע בכוונה לרצוח רבים אף אם הביא למותו של קורבן בודד, וכשכל הקורבנות הפוטנציאליים או חלקם הם בני אותו ״תא משפחתי״.

ניצן שנתלש

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "ניסה לשים קץ לחייהן של כל בנות משפחתו, מהן ילדה כבת 3 שנים ותינוקת כבת 10 חודשים, שמצאה את מותה באירוע הרצח. הנאשם, אבי המשפחה, שאמור לגונן על בנות משפחתו, פגע בהן בנחישות ובצורה אכזרית, מבלי ששעה למצוקתן כפי שבאה לידי ביטוי בעת הפגיעה בהן. הדקירות כוונו לצוואר ולפלג הגוף העליון של נפגעות העבירה. די בעובדה שהנאשם רצח בדקירות סכין את בתו התינוקת כדי להצדיק את הקביעה שהרצח הוא חריג בחומרתו".

עוד נכתב: "על רקע ויכוח של מה בכך בין הנאשם למתלוננת, קטלה ידו הרעה של הנאשם את חייה של בתו התינוקת, דמו ובשרו. ניצן שהחל ללבלב נתלש באכזריות בלתי אנושית המקוממת כל לב".

במקביל לעונשים אשר הוטלו על הנאשם, קיבל בית המשפט את בקשת הפרקליטות וקבע כי מקרה הרצח חריג בחומרתו. משמעות הדבר כי ניתן יהיה לקצוב את עונשו של הנאשם רק לאחר 15 שנות מאסר (עד לקציבת העונש לא ניתן לצאת לחופשים) וכי מאסר העולם ייקצב לכל הפחות ל 40 שנות מאסר.

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה ברודי

_______________________________________________________

עו"ד גיל אלימלך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות