ניסה לסחור בכסף מזויף – נידון לעבודות שירות

צעיר מהמרכז הודה והורשע כי רכש 100 שטרות מזויפים של 200 שקלים במטרה להפיץ אותם. ביהמ"ש התחשב בו אף שהעונש המרבי על העבירה הוא 7 שנות מאסר
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 4 חודשי עבודות שירות, על תושב המרכז, אשר הורשע בעבירות של החזקה של שטר כסף מזויף ועבירה של קשירת קשר לפשע, לאחר שקנה 100 שטרות מזויפים של 200 שקלים.

לפני מספר שנים, הנאשם פנה לאדם שהחזיק בביתו מעבדה לכסף מזויף וביקש ממנו 4 דוגמאות של שטרות כסף מזויפים בערכים של 100 ו-200 שקלים. הנאשם הגיע לכתובת מסוימת, על מנת לאסוף את שטרות הכסף המזויפים ולאחר שראה את השטרות ביקש ממנו כסף מזויף בהיקף של 20 אלף שקלים. כעבור כמה ימים נסגרה העסקה והנאשם שילם בעבור אותם 20 אלף שקלים מזויפים 2,200 שקלים.

התביעה הדגישה את חומרת העבירות שביצע הנאשם, את העובדה כי מדובר בשני אירועים נפרדים, את קשירת הקשר לאחרים, את התכנון שקדם לביצוע ואת היקף הפעילות בסך של 20 אלף שקלים. עוד ציינה התביעה את הנזק בהפצה של שטרות הכסף המזויפים והכנסתן לכלכלת ישראל, כאשר במעשיו, פגע הנאשם בערכים מוגנים של הגנה על הכלכלה, שמירה על ערך המטבע ועל חיי מסחר תקינים, הגנה על זכות הקניין של הפרט ועל קורבנות פוטנציאליים.

נסיבות מקלות

מנגד, הסנגור הדגיש את נסיבותיו האישיות של הנאשם שבעת ביצוע העבירות היה בן 20, עת חבר לחברה שולית. הנאשם החל תהליך הדרדרות ובמהלכה הכיר את הקבוצה שמאחורי מערך זיוף וההפצה של שטרות הכסף. עוד ציין הסנגור כי הנאשם נטל אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה, שיתף פעולה בחקירתו והחל תהליך עם שירות המבחן.

השופטת רון, שהסתפקה לבסוף ב-4 חודשי עבודות שירות, ציינה בגזר הדין, כי אין להקל ראש בעבירות בהן הורשע הנאשם. "חומרתן של העבירות רבה", כך כתבה, "ובאם יופצו השטרות המזויפים, פוטנציאל הנזק לכלכלה הינו עצום".

עוד צוין בגזר הדין כי הערכים החברתיים המוגנים בעבירות החזקת שטר כסף מזויף הינם הגנה על חיי מסחר תקינים, על הכלכלה הציבורית וזכות הקניין של הפרט והעונש המרבי הקבוע לצדה של עבירה זו בחוק העונשין הינו 7 שנות מאסר, ומכאן החומרה שבמעשה זה.

"בקביעת העונש ההולם, נתתי דעתי לנסיבות אשר אינן קשורות בביצוע העבירות. הנאשם נעדר עבר פלילי. לזכותו עומדת הודאתו במיוחס לו. בכך, חסך הנאשם זמן שיפוטי יקר. עיון בתסקירי שירות המבחן מתאר את קורות חייו של הנאשם וכן את נסיבות חייו. שירות המבחן התרשם כי מדובר בנאשם שאשר מעשיו מהווים התנהגות חריגה ואינם מאפיינים את אורחות חייו", כתבה השופטת רון.

עוד הוסיפה: "לצד זאת, התרשם שירות המבחן כי הנאשם מתקשה להתמיד ולהסתגל למסגרות, וציין כי חבירתו לגורמים שוליים מהווה גורם סיכון להישנות עבירות מצידו. באופן הדרגתי, התייחסותו של הנאשם למצב רצינית יותר. הוא מצליח להתבונן על התנהלותו ומבין טוב יותר מה מהווה עבורו גורם סיכון".

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

______________________________________________________________

עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות