שנתיים מאסר למחזיק נשק: "ביהמ"ש צריך לתרום למאבק בתופעה"

בגז"ד שנתן בעניינו של נאשם כתב שופט המחוזי בב"ש כי יש להחמיר בענישה כדי "להטמיע בציבור את הפסול העמוק הטבוע בעבירות נשק ואת המחיר הכרוך בביצוען"
גילי סיוון-כהן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר שנתיים מאסר לתושב שגב שלום, שהורשע על פי הודאתו בעבירות של נשיאה והובלת נשק. השופט ביתן ציין כי "על בית המשפט לתרום את תרומתו למאבק בתופעה, בהטלת ענישה שיהיה בה כדי להטמיע בציבור את הפסול העמוק הטבוע בהחזקת נשק שלא כדין ואת המחיר העונשי הכרוך בה".

על פי המתואר בכתב האישום המתוקן, הנאשם נסע בכביש 40 כשהוא מחזיק ברכב אקדח 9 מ"מ ובו מחסנית ריקה, ו-7 כדורי תחמושת 9 מ"מ. בלשי ימ"ר נגב ביצעו פעילות משטרתית יזומה ובמסגרתה הם חסמו את נתיב נסיעתו של הנאשם באזור צומת גבעות גורל. הנאשם הבחין בחסימה המשטרתית ועצר את רכבו בצד הדרך.

שוטרים שהגיעו מכיוון נסיעת הנאשם עצרו בסמוך לרכב הנאשם והנאשם נסע באיטיות לכיוון החסימה, ובשלב מסוים יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו את האקדח ונמלט בריצה לעבר שטח סמוך, מעבר לנתיב הנגדי של הכביש. קצין משטרה הבחין בו ורדף אחריו. ולאחר כ-500 מטר הנאשם מעד, והשוטרים השיגו אותו ועצרו אותו ותפסו את האקדח.

תופעה שדורשת טיפול

השופט ביתן ציין כי הנאשם נשא והוביל את הנשק בעצמו ולבדו, כך שחלקו בביצוע העבירה הוא מלא. המניע המדויק לביצוע עבירת הנשק לא התברר, אם כי "מובן שהוא איננו תמים". למרות ששירות המבחן המליץ להטיל על הנאשם מאסר בעבודת שירות אולם השופט דחה את ההמלצה.

"המלצות שירות המבחן", כתב השופט ביתן, "הן אמנם חלק ממארג נתונים המובאים בחשבון בגזירת העונש והן נשקלות בכובד ראש, אך יש לזכור שבעוד שירות המבחן מתמקד בעיקר בנאשם ובהשלכות גזר הדין עליו, על בית המשפט להביא בחשבון לעניין גזר הדין, שיקולים נוספים, רבים ורחבים מאלה של שירות המבחן. ואלה מחייבים במקרה זה ענישה הכוללת מאסר בפועל לתקופה משמעותית".

לדברי השופט ביתן, וכפי שכתב בגזר הדין: "התופעה של החזקת נשק שלא כדין נפוצה, במיוחד באזורים מסוימים במדינה ובהם אזור הדרום. השלכותיה על הפשיעה, על שלום הציבור וביטחונו, ועל תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי, ניכרות ובולטות. גורמי האכיפה וההנהגה הציבורית רואים בה גורם משמעותי הדורש טיפול עומק. והציבור משווע לשינוי המצב… על בית המשפט לתרום את תרומתו למאבק בתופעה, בהטלת ענישה שיהיה בה כדי להטמיע בציבור את הפסול העמוק הטבוע בהחזקת נשק שלא כדין ואת המחיר העונשי הכרוך בה".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

______________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות