הורשע המחבל שביצע פיגוע דקירה בקניון G בכפר סבא

שופטי המחוזי מרכז הרשיעו את מחמד רישה, 21 מטול כרם, בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור בעקבות האירוע שהתרחש ביום הזיכרון לחללי לצה"ל בשנה שעברה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, עוז ניר נאוי ומירב גרינברג, הרשיעו על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן את מחמד רישה, בן 21 מטול כרם בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור, זאת בעקבות פיגוע הדקירה שביצע ביום הזיכרון בשנה שעברה בקניון G בכפר סבא. בכך קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון עם הנאשם רישה. בקרוב צפוי בית המשפט לגזור עת עונשו.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם הינו תושב טול כרם אשר במועד הרלבנטי לא החזיק בהיתר כניסה כדין לישראל. הנאשם החליט כי ברצונו להיות "שהיד" באמצעות ביצוע פיגוע דקירה בליבה של מדינת ישראל. לשם כך הצטייד הנאשם בסכין, יצא את ביתו שבטול כרם ונכנס לשטח מדינת ישראל.

עובר אורח מנע רצח

ב-28 באפריל אשתקד, מועד בו חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הגיע לתחנת אוטובוס הסמוכה לקניון G בכפר סבא.

הנאשם, כך על פי המתואר בכתב האישום, ניהל שיחה קצרה עם אישה אשר עמדה אותה העת בתחנה ולאחר שווידא כי היא ישראלית ויהודייה הסתער עליה ודקר אותה פעמים רבות. הנאשם המשיך ודקר את האישה גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו. בשארית כוחותיה, נמלטה הנפגעת מהנאשם, תוך שהוא רודף אחריה. הנאשם לא חדל ממעשיו, אלא לאחר שאזרח שהזדמן למקום שלף את נשקו וירה לעברו.

לבית המשפט הוצג הסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, בניסיון רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, וכן בעבירה של כניסה לישראל שלא כחוק.

10 שנות מאסר לישראלי שניסה להעביר נשק לרשות הפלסטינית

בשבוע שעבר פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי בת"א, ציון קאפח, גזר 10 שנות מאסר על עלא אל דין אסדודי, אזרח ישראלי שהורשע בעבירות נשק ובקשירת קשר לביצוע פשע, זאת לאחר שניסה להעביר כלי נשק לרשות הפלסטינית.

במסגרת הכרעת הדין קבע השופט קאפח כי חומר הראיות ועדות הנאשם מובילים למסקנה חד משמעית, שהנאשם נטל חלק פעיל בקשר והוא ידע היטב כי מדובר בהברחת אמצעי לחימה לתחום הרשות הפלסטינית באמצעות הסלקתם בצמיג. בנוסף, קבע בית המשפט כי אין מדובר בצירוף מקרים נסיבתי ביחד עם תמימות ואמון באנשים, אלא בידיעה של ממש אודות המתרחש כאשר הנאשם נוטל חלק פעיל ביותר תוך ניצול ניידותו בתחומי הרשות הפלסטינית ומדינת ישראל.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

____________________________________________________

עו"ד סיוון כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות