עבודות שירות לקצין משטרה שביצע מעשה מגונה בקולגה במהלך קורס

ביהמ"ש השלום בת"א גזר גם מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת לאחר שהרשיע את רפ"ק דוד הרוש בביצוע עבירות מין בקצינה אחרת בערב של היחידה במועדון בעיר
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, גזר על דוד הרוש, קצין משטרה בדרגת רב-פקד, 4 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת. זאת לאחר שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקצינה בעת שהיה חניך בקורס פיקוד ומטה (פו"מ).

על פי הכרעת הדין, לפני כשלוש שנים השתתף הנאשם כחניך בקורס פיקוד ומטה (פו"מ) של משטרת ישראל שנערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, ולקח חלק בערב יחידה לחניכי הקורס במועדון בנמל תל אביב. הנאשם יצא למסיבה עם שלושה חניכים נוספים עמם שב למכללה בתום המסיבה. בנסיעה חזרה ישב הנאשם במושב האחורי ולצדו המתלוננת. במהלך הנסיעה ביצע בה מעשה מגונה בניגוד לרצונה.

במענה לכתב האישום הכחיש הנאשם את ביצוע העבירה, ובבית המשפט נוהלו הוכחות. לאחר שמיעת הראיות, הרשיע בית משפט את הנאשם.

השופט אבינור קבע בגזר הדין כי "לא מדובר רק בחומרת העבירה בה הורשע הנאשם, אלא גם בחומרת הנסיבות בהן היא בוצעה, דהיינו: ביצועה של עבירת מין על ידי קצין משטרה בכיר, בדרגת רפ"ק, במסגרת קורס יוקרתי של המשטרה לקצינים המיועדים לקידום. כידוע המשטרה אמונה על אכיפת הדין ועל כן שוטריה- וקציניה על אחת כמה וכמה- צריכים להיות מופת ודוגמא לכל כיבוד החוק. לפיכך, בביצועה של עבירת מין במסגרת קורס פו"מ יש משום פגיעה לא רק במתלוננת, אלא גם בסדרי השלטון והמשפט ובאמון הציבור במשטרה".

עוד בחדשות: חוקר הורשע בביצוע מעשה מגונה במתלוננת

מוקדם יותר היום (יום א') פורסם כי שופט בית משפט השלום בירושלים, מוחמד חאג' יחיא, הרשיע חוקר משטרה בתחנת שלם, בביצוע מעשה מגונה באישה מוסלמית בת 50, שהגיעה להתלונן בגין גניבת תיקה האישי. החוקר הורשע גם בשיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים, בשעות הערב, הגיעה המתלוננת, לתחנת "שלם" במחוז ירושלים, כדי להגיש תלונה בגין גניבת תיקה האישי. הנאשם הוא החוקר שגבה את הודעתה. במהלך גביית ההודעה בחדר החקירות בעוד הנאשם שואל את המתלוננת מה לבשה במועד הרלבנטי לגניבה, רכן לפתע לעברה, הרים את כיסוי ראשה באזור הצוואר, הסיט את חולצתה שמאלה, וראה את החזה שלה, כל זאת בניגוד לרצונה.

בהמשך, כך נטען באישום, הוא ביקש ממנה לעמוד לצדו בעודו ישוב על כיסאו. המתלוננת עשתה כן וכי אז הרים את חולצתה מלפנים וחשף את הגופייה שלבשה מתחת לחולצה. הנאשם קם ושוב הרים את חולצתה מאחור, גם כאן בניגוד לרצונה.

השופט חאג' יחיא שהרשיע את החוקר ציין כי לאחר שבחן את חומר הראיות שהונח לפניו הגיע לכלל מסקנה, כי התביעה הוכיחה מעל לכל ספק סביר שהנאשם ביצע את שתי העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

____________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות