חוקר הורשע: ביצע מעשה מגונה במתלוננת

ביהמ"ש בי-ם הרשיע את השוטר, ששירת בתחנת שלם בעיר, כי פגע מינית באישה מוסלמית, כבת 50, בעת שגבה ממנה עדות על תלונתה. השופט: "גרסתה אמינה ועקבית"
רונן לוי |

שופט בית משפט השלום בירושלים, מוחמד חאג' יחיא, הרשיע חוקר משטרה בתחנת שלם, בביצוע מעשה מגונה באישה מוסלמית בת 50, שהגיעה להתלונן בגין גניבת תיקה האישי. החוקר הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. "גרסת המתלוננת כללה פרטים עובדתיים רבים. לא התרשמתי בשום שלב שהיא מאדירה, מגזימה או אף מנסה לעשות כן בתיאור מה מההתרחשויות, במיוחד בכל הנוגע לנגיעות בגופה שבוצעו לפי האישום על-ידי הנאשם. בכלל זה, לא התרשמתי שהיא מנסה להשחיר את פניו זולת מה שמיוחס לו", נכתב בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים, בשעות הערב, הגיעה המתלוננת, לתחנת "שלם" במחוז ירושלים, כדי להגיש תלונה בגין גניבת תיקה האישי. הנאשם הוא החוקר שגבה את הודעתה. במהלך גביית ההודעה בחדר החקירות בעוד הנאשם שואל את המתלוננת מה לבשה במועד הרלבנטי לגניבה, רכן לפתע לעברה, הרים את כיסוי ראשה באזור הצוואר, הסיט את חולצתה שמאלה, וראה את החזה שלה, כל זאת בניגוד לרצונה.

בהמשך, כך נטען באישום, הוא ביקש ממנה לעמוד לצדו בעודו ישוב על כיסאו. המתלוננת עשתה כן וכי אז הרים את חולצתה מלפנים וחשף את הגופייה שלבשה מתחת לחולצה. הנאשם קם ושוב הרים את חולצתה מאחור, גם כאן בניגוד לרצונה.

ניצל את כוחו

לקראת סיום גביית העדות, בעת שהמתלוננת קמה ממקומה והייתה בדרכה החוצה מהחדר, נעמד הנאשם מאחוריה ושאל האם הסריג שלבשה בזמן אירוע הגניבה היה פתוח או סגור. אז, הוא אחז בסריג הפתוח שלבשה משני קצותיו, נצמד לגופה מאחור וסגר באמצעות שתי ידיו את הסריג, תוך שהוא מחבק את המתלוננת מאחור ושואל אותה "ככה היה סגור?", וזאת בניגוד לרצונה.

בתגובה למעשיו, כך תואר עוד בכתב האישום, קפאה המתלוננת במקומה. סמוך לאחר מכן, הוא עמד לצדה והחל ללטף את חזהּ, העביר את ידו על בטנה ואז נגע עם ידו באיבר מינה בניגוד לרצונה, והכל מעל בגדי המתלוננת. בתגובה, היא הסיטה את ידו תוך שצקצקה בלשונה. בשלב זה הניח הנאשם למתלוננת לצאת מהחדר. היא יצאה נסערת ומיד סיפרה לאחיה על שאירע. כתוצאה מכך נוצרה המולה מחוץ לתחנה.

סמוך לאחר מכן, פנה שוטר בתחנה, לנאשם וסיפר לו כי שמע שהמתלוננת עומדת להגיש נגדו תלונה במחלקה לחקירות שוטרים. למחרת היום רשם הנאשם מזכר כוזב, על אודות התנהלות המתלוננת בזמן גביית תלונתה על-ידו, ובו ציין שהיא סירבה לצאת מהחדר בתום מסירת התלונה ולכן הוא נאלץ לצעוק עליה.

חוקר המשטרה טען כי מדובר בעלילה. לדבריו אמנם הגיעה המתלוננת לשם מסירת תלונה על גניבה, היא מסרה את דבריה ובזה הסתיימה גביית הודעתה. כל המעשים והתיאורים המיוחסים לו על-ידי התביעה בנוגע למה שהתרחש בחדר, הם מוכחשים מכל וכל. בסוף גביית ההודעה, המתלוננת סירבה לצאת מהחדר מאחר וכעסה על כך שהנאשם סירב לבדוק את מצלמות התחנה. עקב זאת, הוא נאלץ להרים את קולו ודרש שתצא מהחדר. המתלוננת יצאה בצורה רגילה. ביחס למזכר שרשם למחרת היום, לדידו, טענות התביעה מוכחשות וכי מדובר במזכר אמת.

גרסה אמינה ועקבית

השופט חאג' יחיא שהרשיע את החוקר ציין כי לאחר שבחן את חומר הראיות שהונח לפניו הגיע לכלל מסקנה, כי התביעה הוכיחה מעל לכל ספק סביר שהנאשם ביצע את שתי העבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

"הכרעת הדין דנן", כתב השופט, "מבוססת על אמינות גרסת המתלוננת ועקביותה, על הקשיים הממשיים שבהגנה והתזות שהועלו בה. אמינות הגרסה של המתלוננת, החיזוקים לה מכיוונים רבים ושונים, זאת לצד הקשיים שבגרסת הנאשם, הכל ביחס לשלבי ההתרחשויות של האירוע המתגלגל החל מאובדן התיק האישי של המתלוננת ועד כתיבת המזכר למחרת היום, הביאו אותי למסקנה לפיה לא רק שגרסת המתלוננת עדיפה על גרסת הנאשם, אלא היא הגרסה הסבירה היחידה המתחייבת מחומר הראיות הקיים".

השופט חאג' יחיא הוסיף: "גרסת המתלוננת כללה פרטים עובדתיים רבים. לא התרשמתי בשום שלב שהיא מאדירה, מגזימה או אף מנסה לעשות כן בתיאור מה מההתרחשויות, במיוחד בכל הנוגע לנגיעות בגופה שבוצעו לפי האישום על-ידי הנאשם. בכלל זה, לא התרשמתי שהיא מנסה להשחיר את פניו זולת מה שמיוחס לו".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוחמד חאג' יחיא

_______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות