ראש ארגון הפשע נאשם ב-3 מקרי רצח – הורשע רק בסיוע

למרות עדותו של עד מדינה, אושר הסדר מקל לעודה כטייר שהועמד לדין עם 21 נוספים על שלל מקרי פשיעה ואלימות בחברה הערבית. התביעה תבקש 24 שנות מאסר
נעמה כהן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, הרשיע, בהתאם להודאתם, את ראש ארגון הפשע עודה כטייר ו-21 נאשמים נוספים (ביניהם קטין) בין היתר בעבירות אלימות חמורות ובכללן סיוע לרצח, ניסיון רצח עבירות חבלה וכן עבירות נשק, עבירות סחיטה באיומים ועבירות מס (כל אחד על פי חלקו).

כטייר נעצר עם שאר הנאשמים לאחר שעד מדינה העיד נגדו בגין פעילות בארגון פשע, מקרי רצח, חטיפות ועבירות אלימות קשות. הכנופיה האלימה נטען בתחילה עמדה מאחורי מספר מעשי רצח ביפו ובת ים, ניסיונות רצח, חטיפות, עבירות אלימות וגביית דמי חסות. בין היתר נקשר שמו של קוטייר לעבריין איציק בר מוחא מהכנופיה הירושלמית, שעל פי החשד אירגן לו 24 מטעני חבלה.

על פי עד המדינה, ארגון הפשיעה הטיל אימה על אזרחים מהמגזר הערבי כאשר הם רצחו את מריה גאנם ופיראס נאדי ביפו בחודש מאי האחרון.

אבל לא רק אנשי המגזר הערבי סבלו מהזרוע הארוכה של הארגון, החשוד גם בחיסולו של אביחי וקנין בטיילת בבת ים בחודש פברואר 2017. מהעדות עלה גם על קשריו של כטייר עם העבריינים יוסי מוסלי וערן חייא, לאחר שהשלושה חברו, על פי החשד, כדי לרצוח את העבריין יעקב אמסלם.

ניסיון החיסול, בו לקח עד המדינה חלק, נערך בשלהי חודש מאי סמוך לאשדוד, אך הוא לא צלח ואמסלם יצא עם פגיעות קלות בלבד בפניו.

בזכות הקורונה

למרות כתב האישום שייחס לו ולאנשיו מספר מעשי רצח, בתום הליכי גישור שהתנהלו בפני השופט שגיא, הפרקליטות הגישה היום במסגרת הסדר טיעון כתב אישום מתוקן כנגד עודה כטייר ואנשיו ובמסגרת ההסדר הוסכם כי הפרקליטות תבקש להטיל על עודה כטייר 24 שנות מאסר בפועל ו 1.25 מיליון שקלים פיצויים מאידך ההגנה תעתור לעונש שלא יפחת מ 18 שנה.

על יתר הנאשמים יוטלו עונשי מאסר משמעותיים בין היתר יוטלו על תייר עינאש 18.5 שנות מאסר, על היאשם סדה 17 שנות מאסר, אבראהים קזאמר 19-20 שנות מאסר, על הקטין 17 שנות מאסר ועל מוג'הד פריג' 18 שנות מאסר.

בפרקליטות טענו כי הסדר הטיעון מגלם את המשך מאבקן הנחוש של רשויות האכיפה בפשיעה החמורה במגזר הערבי. במעמד הטיעון לעונש שישמעו בפני הרכב כב׳ השופט ירון לוי, התביעה תעמוד על מכלול השיקולים בגיבושו ובכללם המועד הרב שחלף מבלי שהוחל בשמיעת הראיות ומורכבות ניהול התיק בעידן קורונה.


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות