9 שנות מאסר לעורך דין שגנב מיליוני שקלים

עו"ד דוד לוי שימש ככונס נכסים מטעם רשות המסים והורשע בגניבה מכספים שגבה מבעלי חוב. הוא נידון גם לקנס של 300 אלף שקלים ופיצוי לכמה מקורבנותיו
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק-מרום, גזרה תשע שנות מאסר על עו"ד דוד לוי, אשר שימש בין היתר ככונס נכסים מטעם רשות המיסים, ושהורשע בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון שקלים, ובהעלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון שקלים.

כן נגזרו על עו"ד לוי 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 300 אלף שקלים ותשלום פיצוי לכמה מקורבנות העבירות. "הנאשם", כתבה השופטת בגזר הדין, "ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון הבלתי-מסויג שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים ועל רקע תאוות בצע, תפיסת אדנות מעוותת על הכספים והתנשאות על לקוחותיו".

בין השנים 2001 ל-2011 ייצג לוי את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות המיסים, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל.

על פי הכרעת הדין, בתקופה זו לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, ב-49 תיקי הוצאה לפועל שונים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל, לזוכים ולא השיב יתרות לחייבים, אלא נטל אותם לכיסו, שלא כדין.

ביחס להתנהגות זו של עו"ד דוד לוי, קבעה השופט מרשק מרום כי עו"ד לוי ביצע את המעשים על רקע בצע כסף, כשמאפייני אישיותו אינם מהווים נסיבה לקולה או מפחיתים מהאחריות שלו.

"ניצל את ליבת עיסוקו"

"הנאשם", כתבה השופטת בגזר הדין, "ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון הבלתי-מסויג שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים ועל רקע תאוות בצע, תפיסת אדנות מעוותת על הכספים והתנשאות על לקוחותיו".

ביחס לאישום השני נכתב כי "בעת שהנאשם שימש מנהל עזבון, מכר הנאשם דירה בחולון לבקשת בתו של המנוח ושלח ידו בגניבת יתרת תשלומי הדירה על סך 390 אלף שקלים, אותם החזיק בנאמנות, בכך שנמנע מלהעבירם לבתו של המנוח… אירוע זה אכן בעל אופי חמור במיוחד, לא רק בשל העובדה שהנאשם ביצע את גניבת הכספים בעת שהיה מנהל עזבון, אלא משום שעולה ממנו הניצול של מעמדו החזק אל מול נפגעי עבירה מוחלשים במיוחד. הנאשם ניצל את חולשתה ואת חוסר הידע שלה בצורה מכוערת וראויה לכל גינוי".

ביחס לאישום השלישי קבעה השופטת כי עו"ד לוי מכר את הדירה, שלח ידו בגניבת כספי תקבולי מכירת הדירה על סך של 106,083 שקלים, אותם החזיק בנאמנות, ונמנע מלהעבירם ליורשי המנוח וכל ניסיונותיהם של היורשים לקבל את יתרת כספם, לרבות באמצעות פניות חוזרות ונשנות לנאשם, לא הועילו.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק-מרום


עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות