ללא פסילה – הסדר מקל לנהג מונית שדרס הולכת רגל במעבר חציה

למרות 48 הרשעות תעבורה הסתפק ביהמ"ש בעונש קל לנאשם, לאחר שסנגורו, עו"ד יאיר בן שטרית, הצליח להגיע לעסקה עם התביעה בזכות כשלים ראייתיים מהותיים
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
רחוב כביש מעבר חצייה הולך הולכים הולכת רגל
מעבר חצייה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום ארכיון: פלאש 90

למרות 48 הרשעות תעבורה קודמות, שופטת בית משפט השלום לתעבורה באשדוד, נועה חקלאי, הסתפקה בפסילה על תנאי לנהג מונית, תושב הדרום שהורשע על פי הודאתו באי מתן אפשרות להולך רגל להשלים את מעבר חציה בבטחה, תוך נהיגה בחוסר זהירות וגרימת תאונת דרכים ממנה נחבלה הולכת רגל. התביעה קיבלה את טענות עורך דין יאיר בן שטרית, כי קיימים בתיק כשלים ראייתיים מהותיים.

כאמור נגד נהג המונית, תושב הדרום, הוגש כתב אישום לאחר שפגע בהולכת רגל בעת שחצתה את הכביש במעבר חציה. כתוצאה מהתאונה הולכת הרגל נפצעה ונלקחה לטיפול רפואי בבי"ח ברזילי.

עו"ד יאיר בן שטרית

לאחר בדיקה בזירת התאונה, התברר לסנגור עו"ד בן שטרית כי אין תמרור במקום התאונה. עו"ד בן שטרית, הגיש בקשה לפי חוק חופש המידע לקבל מהרשות המקומית לוח תמרורים ולבדוק האם יש אישור לתמרור במקום, לאחר קבלת החומר ע"פ חופש המידע ולאחר בדיקה בזירת התאונה התגלו קשיים ראייתיים שלא הופיעו לעיני התביעה בעת כתב האישום. הדברים הועלו במסגרת הסדר טיעון, מה שהוביל לתיקון כתב אישום מתוקן.

כשלים מהותיים

למרות שבתיקי תאונות דרכים יש פסילת מינימום של 3 חודשים (מתחמי הענישה בתיקי תאונות דרכים החל מ-3 חודשי פסילה בפועל ומסתיים גם ב-12 חודשים של פסילה), השופטת חקלאי שקיבלה את הסדר הטיעון ציינה בגזר הדין: "מצאתי לכבד את ההסדר, על אף שעסקינן בהסדר הטיעון מקל עד מאוד" וגזרה על נהג המונית, פסילה על תנאי חודש למשך שנה והתחייבות בסך 1,000 שקלים למשך שנה.

הנהג מונית אף לא נפסל פסילה מנהלית, כאמור בתיקי תאונות דרכים קצין המשטרה פוסל פסילה מינהלית למשך 60 ימים, בעת השימוע שנערך לנהג מונית התייצב יחד עם עו"ד בן שטרית, שהציג לקצין המשטרה את הנימוקים המצדיקים לא לפסול מנהלית את נהג המונית. מה שהוביל לסיום התיק ללא פסילה כלל ועם עונש מקל מאוד.

פרקליטו של נהג המונית, עו"ד יאיר בן שטרית מסר: "לאחר האירוע הגעתי לזירת התאונה, והתגלו לעיניי כשלים מהותיים מה שהוביל לתיקון כתב אישום ועונש מקל מאוד למרשי, אני מברך את גורמי התביעה המשטרתית שקיבלו את טיעוניי הנכונים והסתפקו בפסילה על תנאי למשך שנה, ללא קנס ופסילה בפועל, תוך שכתב האישום תוקן לקולא".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת נועה חקלאי


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות