העסק הצדדי של נהג המונית – מכירת סם אונס ו-MDMA

עוזיאל נהרי, 43 מנתניה, נאשם כי בחודש שעבר מכר לשוטר סמוי 6 בקבוקים של סם GBL ובהחזקת סמים במכוניתו. להגנתו טען: "רק ביצעו ממני לבצע שליחות"
אייל חן |
סם אונס. מקור: ויקיפדיה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד עוזיאל נהרי, 43, מנתניה, בגין עבירות סמים. זאת לאחר שבמסגרת עבודתו כנהג מונית מכר לשוטר שישה בקבוקים המכילים סם מסוג GBL (המשמש גם כסם אונס) בנוסף, במונית נמצאו גם סמים מסוג MDMA ומתאמפטמין.

מעובדות כתב האישום, שהוגש עולה כי הנאשם שעבד כנהג מונית קיבל סמים לצורך מכירתם תמורת עמלה. במהלך נובמבר קיבל הנאשם הנחיה להגיע לאחד הרחובות בת"א ולמכור לש.א.ה שישה בקבוקונים המכילים סם מסוכן מסוג GBL בתמורה לסכום של 9,600 שקלים. כאשר הגיע הנאשם למקום התקשר לש.א.ה, שלא יכול היה לענות משום שעוכב על ידי שוטרים (בנסיבות אחרות), ולשיחה ענה במקומו אחד השוטרים.

הנאשם, כך נטען בכתב האישום, ביקש ממי שחשב שהוא ש.א.ה להגיע אליו לצורך ביצוע העסקה והשוטר נענה לבקשתו ונכנס למונית, אז דרש הנאשם מהשוטר תשלום ומסר לו בתמורה שקית ובה ששה בקבוקונים המכילים סם מסוג GBL בנפח כולל של 235 מ"ל. בשלב זה נעצר הנאשם. אותה העת, החזיק הנאשם במונית סמים מסוכנים מסוג MDMA, מתאמפטמין וכן בקבוקי GBL נוספים.

"אני רק השליח"

עוד מצוין בכתב האישום, כי הנאשם מסר גרסה מיתממת, אשר במסגרתה, בניגוד לדברים שאמר לשוטר בעת מעצרו, הכחיש סחר בסמים או ידיעה כי מחזיק סמים, וטען כי ביצע שליחויות של חבילות עבור אדם בשם "פיני", תמורת עמלה נמוכה. על רקע גרסה זו, המשיב לא הצליח לספק הסבר ביחס לאופן בו נתפסו הסמים בתפזורת, מוסתרים במונית. במסגרת אחת מחקירותיו מסר מספר טלפון אשר על פי הנטען, שייך לאותו ה"פיני", ואולם התברר כי המספר מנותק.

"המשיב", נכתב בכתב האישום, "לא סיפק כל מידע נוסף המאפשר להתחקות אחרי אותו אדם. נוסף על כך, במהלך חקירותיו, לא הצליח המשיב לספק כל הסבר להודעות המפלילות שאותרו במכשיר טלפון נייד שנתפס ממנו בחזקתו, מהן עולה כאמור בבירור, כי המדובר בהודעות המתייחסות לסחר בסמים מסוכנים. עוד סתר עצמו המשיב שעה שבחקירתו הראשונה, טען שחלק מהסמים שנתפסו במוניתו היו לצריכתו העצמית, ואילו בחקירתו השנייה, שינה המשיב גרסתו וטען בפעם זאת כי הסמים כלל לא שלו".

לנאשם יוחסו עבירות של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית וניסיון לסחר בסם מסוכן ובבקשה להארכת התנאים המגבילים נכתב: "המבקשת תטען, כי מסוכנותו האמורה של המשיב, והעובדה כי העבירה בוצעה תוך ניצול עבודתו כנהג מונית, אינה מאפשרת מתן הקלות כלשהן במעצר הבית בכלל, לא כל שכן, עבודה בתחנת המוניות בפרט. אין צורך להרחיב מילים על אודות יכולתו של המשיב לשוב ולבצע עבירות גם במסגרת עבודתו כסדרן".


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות