נדחתה תביעתן של 4 אחיות לזכויות במשק הוריהן

ביהמ"ש לענייני משפחה בפ"ת קבע כי השטח שייך לאחיהן לאחר שרכש אותו כדי לסייע להורים שנקלעו למצוקה כלכלית: "המשק איננו חלק מהעיזבון"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בפ"ת אילת גולן תבורי, דחתה את תביעתן של 4 אחיות לזכויות במשק שהיה בעבר על שם ההורים, והצהיר כי המשק שייך לאח ולרעייתו, לאחר שרכשו אותן מההורים שנקלעו לחובות כבדים, ולקחו את החובות על עצמם.

5 אחים התדיינו על הזכויות במשק במושב, לאחר פטירת ההורים, וכל התביעות ביניהם אוחדו. ארבע אחיות טענו כי המשק הוא חלק מעיזבון ההורים, ויש לחלקו בהתאם לחוק הירושה בין כל האחים. מנגד עתרו האח ורעייתו לפינוי אחות מהמשק, בהתאם להסכם עליו חתמו בעבר עם ההורים, במסגרתו הועברו להם הזכויות כנגד התחייבויות כספיות וחובות שלקחו על עצמם.

השופטת גולן תבורי, קבעה כי מעבר לקושי הראייתי הברור, עת הועלו טענות לביטול מצד מי שאינו צד להסכם, עשרות שנים לאחר שנחתם, ולאחר פטירת ההורים וכאשר לא ניתן להעידם, הרי שהטענות נסתרו גם לגופן. חלקן אף סותרות זו את זו.

האחות תפונה מהמשק

עוד נקבע, כי משילוב מכלול הראיות והעדויות שהובאו, הוכח כי בין ההורים לבין הבן ורעייתו, נחתם בעבר הסכם להעברת הזכויות במשק, והפכו חברים באגודה החקלאית.

הוכח גם כי הבן ורעייתו לקחו על עצמם את החובות הכבדים של המשק והתחייבויות ההורים, התחייבו לאפשר להורים לגור בבית במשק כל חייהם ולדאוג לכלכלתם, ועשו כן בפועל. נקבע שהזכויות במשק הועברו על שמם לפני שנים בהתאם להסכם, ולא דובר על מינוי בן ממשיך, או על העברת הזכויות לאחר פטירת ההורים.

בית המשפט הוסיף ודחה את הטענות כי יש לבטל את ההסכם, או שההסכם בוטל, וכן נדחתה הטענה שההסכם היה עם כל צאצאיהם של ההורים, או שהאחיות השתתפו בפירעון החובות.

אין בסירוב האם, או בחוסר רצונם של ההורים, לשתף את האחיות (שלא היו בעלות זכויות במשק), בהסכמות או בחלקן, כדי למעט מההסכם שנחתם עם האח. אף הוכח כי חלק מהאחיות ידעו על ההסכם, בין אם בעת עריכתו ובין אם בדיעבד. לסיכום, נדחתה תביעת האחיות, נקבע כי "המשק איננו חלק מעיזבון ההורים", ונתקבלה תביעת האח לפינוי אחת האחיות מהמשק.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילת גולן תבורי

___________________________________________________

עו"ד רן רייכמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות