מדוע עובד בית הכנסת הבוכרי בי-ם כינה קולגה "עבריין"?

סכסוך מקרקעין בין שני מוסדות דת בבירה הגיע כעת לביהמ"ש בתביעת לשון הרע שהגיש גבאי נגד נציג בית הכנסת השכן: "פרסמו שהרגתי אדם בן 80 ויש איתי 'בעיות'"
גילי סיוון-כהן |
המנוחה ביקשה שיהיה שיעור תורה כל ערב. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט השלום בירושלים הוגשה תביעת לשון הרע בסך 146 אלף שקלים, על ידי גבאי בית כנסת בירושלים שלטענתו בשל סכסוך בין בתי כנסת, עובד מטעם ועד ההקדש הבוכרי בעיר איים עליו וכן הכפיש אותו לאחר שטען בין השאר שהוא עבריין. לא הוגש כתבה הגנה עדיין.

התובע גבאי בית כנסת בירושלים, כאשר בצמוד לו שוכנים שני בתי כנסת נוספים. בין התובע לבין חברי וועד ההקדש הבוכרי, נסובה מחלוקת סביב השתלטות בכוח הזרוע מצד חברי ועד ההקדש הבוכרי על הקומה העליונה של בית הכנסת, וזאת באמצעות חיבור שעון החשמל באופן פיראטי לא חוקי, באופן המסכן את חיי הבאים בפתחו של בית הכנסת.

בשל ההשתלטות על הקומה העליונה של בית הכנסת ככלל ובשל סיכון חיי האדם בפרט, ניסה לדבר התובע יחד עם גורמים נוספים מטעם בית הכנסת, אל ליבם של חברי ועד ההקדש הבוכרי, זאת מתוך תקווה ודאגה כנה לחיי המתפללים בבית הכנסת. לדאבונו של התובע, הפניות אל חברי הועד הבוכרי נפלו על אוזניים ערלות.

פגיעה בשם הטוב

בחודש מאי השנה, כך מתואר בתביעה, החליט התובע לפעול באופן המתבקש לשם הסדרת המחלוקת והסרת המפגע, ופנה באופן מכובד אל הממונה על ההקדשות מטעם בתי הדין הרבניים. פניית התובע נענתה ע״י הממונה הבכירה אשר השיבה כי ברצונה לערוך סיור בכל מתחם בתי ההקדשים של העדה הבוכרית בטרם תינתן החלטתה בסוגיה.

התובע ערך לנציגות הממונה על ההקדשות מטעם בתי הדין הרבניים סיור במתחם בתי הכנסת ובמהלך הסיור, בכניסה לאחר מבתי הכנסת, חסם הנתבע בגופו את התובע ועורכות הדין, והחל לאיים על חיי התובע. בהמשך לכך, לאחר שהתובע חש מאוים ע״י הנתבע, הוא הפעיל הקלטה קולית ואף ציין זאת בפני הנתבע מספר פעמים בתקווה שיחדל מלאיים ומלפגוע בשמו הטוב, אך ללא הועיל.

בהקלטה ניתן לשמוע, בין היתר, איום נוסף של הנתבע לפיו יפעל לגרימת נזק לתובע באמצעות פרסום פוגעני אודותיו בכיכר השבת: "יש לי בן שיפרסם אותך טוב טוב בכיכר השבת, אל תדאג".

כמו כן, נטען בתביעה, ניתן לשמוע את הנתבע מפרסם בפני התובע ובאוזני עורכות הדין לשון הרע. בהמשך הנתבע פנה אל הנוכחים בסיור וציין במפורש כי התובע הרג אדם בגיל שמונים כי "יש איתו בעיות פליליות".

יומיים לאחר מכן, איים הנתבע על התובע פעם נוספת, בנוכחותם של כחמישה עשר אברכים הלומדים בבית-הכנסת. "הנתבע נהג כפורע חוק אשר אין לו דין ודיין, איים על חיי התובע והוציא דיבה רעה כנגדו תוך שהטיל בו רפש וייחס לו מעשה הרג ועבר פלילי. בכך, אין ספק כי הנתבע גרם לתובע השפלה אדירה, וכי בהתאם לדין עליו לשאת באחריות למעשיו", נכתב בתביעה.

________________________________________________________

עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות