אישום: יצא למסע ירי עם רכב גנוב

מחמוד ג'אבר, 24 מטייבה, נאשם בביהמ"ש המחוזי מרכז כי בחודש שעבר נסע במכונית גנובה כשהוא בגילופין, השליך רימון הלם אל עבר בית עסק וירה לעבר אוטובוס חולף
רונן לוי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד מחמוד ג'אבר, בן 24 מטייבה בגין עבירות נשק, ירי באזור מגורים ועבירות תעבורה. זאת לאחר, שבתחילת החודש יצא עם רכב גנוב, ל"מסע ירי" ברחובות טייבה וטירה. לצד כתב האישום, מבקשת המדינה להותיר את ג'אבר במעצר עד לתום ההליכים נגדו שכן בעניינו קמה עילת מעצר. "הוא הוכיח במעשיו", כך נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "שאין מורא החוק עליו".

על פי עובדות כתב האישום בתחילת החודש קיבל לידיו הנאשם רכב גנוב. הנאשם עלה על הרכב לאחר ששתה אלכוהול ולמרות שהוא בפסילה, כשהוא נושא עמו שני אקדחים ורימון.

באותו לילה, כך מתואר בכתב האישום, נסע הנאשם ממקום למקום וירה בארבע הזדמנויות במקומות שונים בטייבה ובטירה, לרבות לעבר בתי מגורים, בית עסק ומכוניות חונות, וגרם נזק לרכוש. הנאשם גם השליך רימון הלם לכיוון בית עסק, אך זה לא התפוצץ. בנוסף, חסם המשיב עם הרכב הגנוב את דרכו של אוטובוס שנסע בטירה ואז יצא מהרכב בחלק גופו העליון וירה לכיוון האוטובוס ופגע בו, באופן שסיכן את נהג האוטובוס ומשתמשים אחרים בדרך.

פגע גם בניידת

בעקבות הדיווחים על אירועי הירי השונים, הצליחה המשטרה לאתר את הרכב כשהוא נוסע בטירה, וניסתה לעצור את הנאשם. הנאשם לא נענה לקריאות השוטרים לעצור והתחמק ממחסומים משטרתיים שהוצבו. כנגד הנאשם החל מרדף ממושך, במהלכו נהג נגד כיוון התנועה, התנגש במשאית, "שפשף" ניידת ועוד. כאשר נעצר, סירב הנאשם לבדיקת אלכוהול.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין כי כנגד המשיב קמה עילת מעצר. "שכן", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "הוא הוכיח במעשיו שאין מורא החוק עליו".

עוד נכתב לבית המשפט, כי "המשיב נהג ברכב למרות שידע שרישיון הנהיגה שלו נפסל ובהמשך נמלט באופן בוטה ומסוכן מהמשטרה, לא שעה לדרישות השוטרים לעצור, ואף המשיך בנהיגה פרועה לאחר שניסו לעצור אותו באמצעות מחסומים וירי לכיוון הגלגלים".

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות נשיאת והובלת נשק (ריבוי עבירות), ירי באזור מגורים (ריבוי עבירות), ירי מנשק חם, סיכון חיי אדם (ריבוי עבירות), נהיגה בזמן פסילה (ריבוי עבירות), נהיגה בשכרות ונשיאת תחמושת.

________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות