כמה עולה למכור גוצ'י מזויף בפייסבוק?

ביהמ"ש גזר 14 חודשי מאסר על אלי אברהם שהורשע במסגרת הסדר טיעון כי ייבא מותגים מזויפים ומכר אותם ברשתות החברתיות אך לא דיווח על הכנסותיו לרשות המסים
דנה לווינסקי |
חנות בגדים מותגים
חנות בגדים, אילוסטרציה evanto

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, גזרה 14 חודשי מאסר על אלי אברהם, תושב המרכז, לאחר שהורשע על יסוד הודאתו בביצוע עבירות על פקודת סימני מסחר ועבירות על פקודת מס הכנסה, לאחר שייבא ומכר מותגי יוקרה מזויפים בפייסבוק ובאינסטגרם מבלי לדווח על הכנסותיו.

מגזר הדין עולה כי בין השנים 2012-2016 הפעיל הנאשם עסק לייבוא ומכירת מותגי יוקרה מזויפים ברשתות החברתיות, וזאת מבלי לדווח על פתיחת עסק או על הכנסותיו לרשות המסים.

"אלי מותגים"

לפי האישומים, אברהם הזמין מותגי יוקרה מזויפים בין היתר של החברות לואי ויטון, שאנל, ולנטינו, גוצ'י, פנדי, קלואי ועוד, לדירתו ולכתובות שונות של מכריו על מנת להסוות את פעילותו מרשויות החוק, ואחסן אותם בדירתו במטרה להפיצם לאחרים לפי הזמנה. לצורך מכירת המותגים השתמש הנאשם ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם תחת הפרופיל "אלי מותגים".

עוד עולה מגזר הדין כי הנאשם בחר לנהל עסקיו בהתעלם מרשויות המס, לא הודיע לפקיד השומה על פתיחת עסקו, לא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות בנוגע לעסקו, העלים את כל הכנסותיו העומדות לכל הפחות על סכום של 761,607 שקלים מפקיד השומה ולא שילם מס בגינן, ולא הגיש דוחות על הכנסותיו בכל התקופה.

איפה הכסף?

אברהם, כך נטען, אף נהג להורות לחלק מלקוחותיו להפקיד את התשלומים בחשבונות בנק של אחרים במטרה להסוות את הכנסותיו כדי לא לעודד חשד. יתרה מכך, משנשלחה לו דרישה למילוי פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל הצהיר באוגוסט 2014: "השתחררתי מבית הסוהר לפני ארבעה חודשים, אני לא עובד, אין לי הכנסות, אין לי עסק, אין לי כלום בחיים חוץ מחובות". יצוין, כי הנאשם בעל עבר פלילי הנוגע בין היתר גם למרמה והונאה, בגינו ריצה עונש מאסר בפועל בעבר.

כאמור, השופטת דנה אמיר מבית משפט השלום בתל אביב בסיכומו של דבר השיתה על הנאשם בין יתר רכיבי הענישה עונש מאסר של 12 חודשים, והפעלת מאסר מותנה של חמישה חודשים בגין עבירות על פקודת סימני מסחר – כאשר חודשיים מהם במצטבר, וכן קנס בסך 35 אלף שקלים.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

________________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות