10 שנות מאסר לנהג שדרס למוות את ציפורה גבאי ז"ל

יונתן חכמון, 44, הודה והורשע כי נהג תחת השפעת אלכוהול, לא ציית לרמזור אדום והרג את הולכת הרגל. ביהמ"ש גזר עליו גם 15 שנות פסילה ופיצוי של 70 אלף שקלים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, חגי טרסי, גזר עונש של 10 שנות מאסר על יונתן חכמון, בן 44, אשר הודה והורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, בעבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחר פגיעה, נהיגה בשכרות ואי ציות לאור אדום. מעשיו של הנאשם הובילו לתאונת דרכים קטלנית בעיר נתניה אשתקד, בה נהרגה הולכת הרגל ציפורה גבאי ז"ל. נוסף על עונש המאסר נגזרו על הנאשם 15 שנות פסילה ופיצוי בסך 70 אלף שקלים למשפחת המנוחה. "על אף שלדאבון הלב נתקלים אנו מזה שנים באירועים קשים בכבישי ארצנו, ומאות רבות של משתמשים בדרך קיפחו את חייהם לאורך השנים האחרונות, מעטים המקרים בהם מצטברים זה לזה מרכיבי החומרה שהתגלו במעשיו של הנאשם", נכתב בגזר הדין.

מדובר בתאונת דרכים אשר ארעה בחודש מאי 2020, בשעת לילה ברחוב רזיאל בנתניה. על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם נהג ברכב בעודו שיכור, חצה את הצומת במהירות באור אדום כשהוא נוסע ישר מנתיב המיועד לפנייה שמאלה, ופגע במנוחה כשחצתה את הכביש במעבר חציה באור ירוק. מיד לאחר מכן נמלט הנאשם ממקום התאונה, מבלי שהגיש עזרה למנוחה בה פגע, וכאשר נעצר ע"י השוטרים, סרב לבצע בדיקת שכרות.

"מקרה חמור"

בטיעוניה הדגישה הפרקליטות את החומרה הרבה שבמעשיו של הנאשם ואת פגיעתם הקשה בערכים חברתיים משמעותיים, ובהם קדושת החיים והצורך בהגנה על שלום הציבור והמשתמשים בדרך. התביעה טענה כי הנאשם הפגין במעשיו זלזול מוחלט בחיי אדם, כאשר הנאשם מבצע עבירה אחר עבירה לאורך כל האירוע.

בית המשפט עמד אף הוא על חומרת הנסיבות אשר הובילו לתאונה הקטלנית. "על אף שלדאבון הלב", כתב השופט בגזר הדין, "נתקלים אנו מזה שנים באירועים קשים בכבישי ארצנו, ומאות רבות של משתמשים בדרך קיפחו את חייהם לאורך השנים האחרונות, מעטים המקרים בהם מצטברים זה לזה מרכיבי החומרה שהתגלו במעשיו של הנאשם".

השופט טרסי גזר על הנאשם עונש של 10 שנות מאסר, מאסר על תנאי, 15 שנות פסילת רישיון ופיצוי בסך 70 אלף שקלים למשפחת המנוחה.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חגי טרסי

__________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות