לבית המשפט השלום בתל אביב, הגישו בני זוג המתגוררים ביפו, תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים, נגד שוכר דירה בבניין בו הם מתגוררים, לאחר שכינה אותם בכינויי גנאי בפני השוכר שהיה אמור להחליף אותו.
על פי התביעה, בחודש אוקטובר השנה הגיע לדירה ביפו צעיר כדי להתרשם מהדירה במטרה לשכור אותה לאחר פינויה על ידי הנתבע, וזאת, בתיאום עם בעלי הדירה.
במהלך הביקור כאמור, ובמענה לשאלתו של השוכר הפוטנציאלי "איך זה לגור ביפו?". על פי התביעה, נטען כי הנתבע פצח ב"מונולוג מכוער" ביחס לשכניו – התובעים. בין היתר הנתבע ציין באוזניו כי התובעת "זונה", ו-"טיפשה", וכי התובע "מגעיל" ו-"דוחה".
לשון הרע?
בנוסף, הנתבע ציין בפני אותו שוכר פוטנציאלי, כי התובעים עתידים לתבוע אותו כפי שתבעו את הנתבע "6 פעמיים".
אולם, הנתבע לא ידע כי אותו שוכר פוטנציאלי הופנה לדירה על ידי אותם בני זוג שהינם חברים של אביו. לכן, מיד לאחר ביקורו בדירה הוא סיפר לבני הזוג על שהתרחש. תחילה, כך מצוין בתביעה, פנו השכנים אל הנתבע בבקשה לקבלת התנצלות ופיצוי בגין התנהלותו, אך הוא לא ענה להם.
"התובעים יטענו, כי התנהלותו המתוארת לעיל של הנתבע מהווה הפרה של ההוראות סעיף חוק לשון הרע באופן המקים לכל אחד מהם זכות לפיצוי בסך של 50 אלף שקלים", נכתב בתביעה.
קופאית תובעת דיבה: "לקוחה גרמה לפיטוריי, פעמיים"
אתמול (יום א') פורסם באוביטר כי לבית משפט השלום באשדוד, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים, על ידי קופאית לשעבר במרכול בישוב בדרום הארץ, שטענה כי בגלל הנתבעת היא איבדה את מקום עבודתה בשני מרכולים בישוב.
על פי התביעה, תחילתה של השתלשלות האירועים, הינה תביעה אותה הגישה התובעת כנגד הנתבעת, בשל אירוע שהתרחש בעבודתה הקודמת של התובעת, כקופאית במרכול בישוב, שם לאחר שהתובעת שכחה את הקוד הסודי בכרטיס האשראי החל בינה ובין התובעת שיחה. במהלך השיחה אמרה לה הנתבעת, בין השאר, "זה לא פעם ראשונה שמתלוננים עליך, את ילדה זבל, אם הייתי אמא שלך לא היית מדברת ככה" ולאחר מכן החלה להשליך עליה את המוצרים שהיו בקופה.
בשל אותו אירוע במרכול החליטו לפטר את הקופאית והיא נאלצה לחפש עבודה חדשה ומצאה כזו במרכול אחר בישוב. כמה ימים לאחר קבלת כתב התביעה, הגיעה הנתבעת למקום עבודתה של התובעת, כאשר הנתבעת ביקשה להיכנס בצעקות וקללות, תוך כדי שהיא צועקת: "איפה הזונה הזאת? מה נראה לך שהיא הגישה נגדי? תראו מה היא הגישה נגדי?".
מנהלת הסניף, אשר הייתה הממונה הישירה של התובעת, פנתה אל הנתבעת כדי להבין על מה כל הצעקות ומדוע הנתבעת נכנסת ברוח סערה אל מקום עבודתה של התובעת, ומפרה את שלוותם של שאר הקונים במקום. או אז, הנתבעת החלה לצעוק לעבר המנהלת של התובעת: "איך את מעסיקה אותה? פיטרו אותה, היא הוציאה את השם של הבן שלי מהפה שלה, וניסתה להשפיל אותי" ואמרה "אלוהים ישלם לה על המעשים שלה".
__________________________________________________