סוהר נעצר בחשד שקיבל שוחד מאסירים

ע"פ החשד בלהב 433, איש שירות בתי הסוהר קיבל לידיו סכומי כסף ובתמורה סייע לאסירים להבריח לתוך הכלא סמים וטלפונים ניידים. אשתו חשודה כי סייעה לו
אייל חן |
מדובר בזכות חוקתית. אילוסטרציה
אילוסטרציה

שירות בתי הסוהר, ממשיך להיות בכותרות, זאת לאחר שהיחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 עצרה היום (יום א') סוהר בשירות בתי הסוהר בחשד לקבלת דבר במרמה ולקיחת שוחד מאסירים. בתמורה לכספי השוחד, כך על פי החשד, סייע הסוהר לאסירים להבריח אל תוך הכלא חפצים אסורים ובהם סמים וטלפונים ניידים. אשתו של הסוהר נעצרה גם היא לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה ולקשירת קשר לביצוע פשע. האישה חשודה כי שיתפה פעולה וסייעה לבעלה בפעילות הפלילית.

במסגרת המאבק בעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית, התנהלה בחודשים האחרונים ביאח"ס חקירה סמויה, בראשיתה התקבל מידע מודיעיני שהגיע מענף ביטחון מידע בשב"ס. חומרי החקירה והמודיעין שהצטברו, הצביעו על פעילות פלילית המתנהלת בין (עובד ציבור) סוהר לאסירים בתוך כותלי בית הכלא.

חשד: אשתו של הסוהר סייעה לו

עפ"י החשד הסוהר תושב אזור הצפון ששירת בתוך בית הכלא הממוקם באזור הדרום, פעל לכאורה במספר מועדים ובמשך תקופה, להחדיר לאסירים באופן מוסלק, חפצים אסורים ביניהם סמים וטלפונים ניידים, זאת בתמורה לסכומי כסף וטובות הונאה שקיבל מהאסירים.

עוד עלה במהלך החקירה כי אישתו של הסוהר החשודה בקבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע, שיתפה פעולה וסייעה לכאורה לבעלה בפעילות הפלילית. כאמור, הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה נעצרו 3 חשודים, כאשר החשדות נגד הסוהר הינן קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והחדרת חפצים אסורים/מסוכנים.

בתום החקירה וככל שידרש, כך אומרים במשטרה, יובאו החשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

עוד בכותרות: התביעה המשטרתית התרשלה – כתב האישום בוטל

היום (יום א') פורסם כי נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, מתח ביקורת על התביעה המשטרתית, נוכח ליקויים בהתנהלותה אשר הובילו לביטול כתב אישום שעניינו אלימות במשפחה, על ידי בית המשפט, נוכח טענת "הגנה מן הצדק". במסגרת התלונה התברר כי צוות ההגנה לא קיבל לידיו את חומרי החקירה כנדרש על פי חוק.

לפני כשלוש וחצי שנים, בעקבות אירוע אלימות שחוותה שוטרת מבעלה, היא הגישה תלונה בתחנת משטרת גלילות. רק כעבור שנתיים, הוגש נגד הבעל בכתב אישום חמור שייחס לנאשם שני אישומים שכללו עבירות של פגיעה בפרטיות, תקיפה הגורמת חבלה לבן הזוג, והטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים. שנה וחצי לאחר מכן בית המשפט הורה על ביטול כתב האישום בשל שיהוי בהגשת כתב האישום, אי העברת חומרי החקירה ולאי ציות להחלטת בית המשפט.

"זכותו של נאשם", כתב הנציב רוזן, "לעיון בחומרי חקירה נגזרת מזכות היסוד למשפט הוגן והיא באה, בין היתר, כדי לאזן במידת מה את פערי הכוחות שבין המדינה לנאשם. זכות העיון הנתונה לנאשם משקפת אינטרס ציבורי כללי, שנועד להבטיח כי מערכת המשפט תכריע באשר לגורלו של נאשם במסגרת משפט הוגן, בו ניתנה לו הזדמנות מלאה להציג הגנתו, כאשר לרשותו מלוא חומר החקירה הקיים בעניינו".

_____________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות