ידו של העובד בן ה-15 נקטעה – בעל המסעדה נאשם ברשלנות

חאלד בקרי, 34 מירושלים, בעל מסעדה בת"א נאשם לאחר שידו של הנער נקטעה במהלך ניקיון מטחנת מזון חשמלית ששימשה להכנת פלאפל וכי העסיק אותו שלא כדין
דניאל בן חמו |
פלאפל. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד חאלד בקרי, בן 34 מירושלים, בגין מעשה פזיזות ורשלנות. זאת לאחר, שבעקבות התנהלותו נקטעה כף ידו של קטין שהעסיק עת ניקה מטחנת פלאפל במסעדה שבבעלותו. "במעשיו עשה הנאשם, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה מעשים לגבי מכונה שבפיקוחו, שלו בלבד או עם אחרים ולא נקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בה. בנוסף העסיק והלין הנאשם שלא כדין את העובדים שהינם תושבים זרים שנכנסו לישראל שלא כדין ויושבים בה שלא כדין", נכתב לבית המשפט.

מכתב האישום עלה כי הנאשם הינו הבעלים של מסעדה בתל אביב והוא העסיק והלין במסעדה, שני עובדים אחד מהם נער כבן 15, מבלי שהיה בידיהם אישור כניסה או שהייה בישראל כדין. לפני כשנה הפעיל הנער במסעדה בהוראתו של הנאשם, ששהה במסעדה באותה עת, מטחנת מזון חשמלית זאת לצורך טחינת פלאפל.

"סיכן חיי אדם"

חרף היותו קטין, העסיק הנאשם את הנפגע בתהליך עבודה עם המכונה, על אף שאסור היה לו לעשות כן, על פי תקנה 1 לתקנות עבודת הנוער ולא מסר לו מידע בדבר הסיכונים במקום, לרבות הסיכונים הקיימים בהפעלת המכונה במקום העבודה, ולא מסר לעובדים ככלל הוראות עדכניות לשימוש, הפעלה ותחזוקה בטוחים של המכונה והמסעדה, כמתחייב על פי התקנות.

במהלך עבודתו של הנער, כך תואר בכתב האישום, נתפסה ידו הימנית של הנער בפתח מגש ההזנה של המכונה עת ניסה לנקותו ובסמוך לאחר התאונה, פונה הנפגע לבית החולים איכילוב, שם נאלצו הרופאים לקטוע את כף ידו הימנית כתוצאה מהתאונה.

"במעשיו המתוארים לעיל", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "עשה הנאשם, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה מעשים לגבי מכונה שבפיקוחו, שלו בלבד או עם אחרים ולא נקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בה. בנוסף העסיק והלין הנאשם שלא כדין את העובדים שהינם תושבים זרים שנכנסו לישראל שלא כדין ויושבים בה שלא כדין".

_____________________________________________

עו"ד איתמר פלג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות