בת משפחה חשפה מידע אינטימי על דודתה בהליך ביטול צו קיום צוואה המתנהל בדלתיים סגורות

בתביעה שהגישה אישה, באמצעות עו"ד סיון אלה-לוי, היא דורשת פיצוי של רבע מיליון שקלים מאחייניתה בשל חשיפת הפרטים וזאת בניגוד לחוק הגנת הפרטיות וחוק איסור לשון הרע
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
עריכת צוואה, אילוסטרציה

לבית משפט השלום באשדוד, הגישה אישה, בשנות השישים לחייה, תביעה בהתאם לחוק הגנת הפרטיות וחוק איסור לשון הרע בסך רבע מיליון שקלים, נגד אחייניתה שלטענתה חשפה פרטים אינטימיים מעברה שעליהם הצהירה במסגרת הליך המתנהל בדלתיים סגורות בבית המשפט לענייני משפחה.

באת כח התובעת עו"ד סיון אלה-לוי, ציינה בתביעה כי מעשי הנתבעת נעשו בכוונה רעה ובזדון.

על פי התביעה, במסגרת הליכים משפטיים המתנהלים בין הנתבעת לבני משפחה נוספים, ובניהם הליך של ביטול צו קיום צוואה והליך נוסף של התנגדות לקיום צוואה, ביניהם בנה של התובעת, בבית המשפט לענייני משפחה ובדלתיים סגורות, הגישה התובעת תצהיר מטעמה לתמיכה בבקשה לביטול צו קיום צוואה שניתן ביחס לאחותה של התובעת.

עו"ד סיון אלה-לוי

הזכויות נרמסו

במסגרת הבקשה וכך גם בתצהיר אשר הוגש מטעמה, חשפה התובעת פרטים אישיים ואינטימיים ביותר מעברה, שעד אז שמרה בסוד ונצרה בלבה במשך שנים רבות, אשר עניינם, בין היתר, בהטרדות מיניות שעברה התובעת בתוך המשפחה כאשר הייתה נערה. לטענת עו"ד סיון אלה-לוי, התובעת חשפה את הפרטים האינטימיים מעברה מתוך ידיעה שהתיק מתנהל בבית משפט לענייני משפחה ובדלתיים סגורות ובידיעה כי פרטיותה לא תיפגע.

לתדהמת התובעת התברר כי הנתבעת, שאינה בוחלת בכל אמצעי על מנת לפגוע בבני המשפחה ובתובעת בפרט ובאופן אישי, הפרה ברגל גסה את כל זכויותיה של התובעת כאשר הפיצה את כתב הבקשה ובמקרים רבים אף הגדילה לעשות ושלחה צילומים ספציפיים מכתב הבקשה של החלקים בהם עלו טענות התובעת החושפות את הפרטים האינטימיים מעברה ואת טענותיה להטרדות המיניות אותן עברה כנערה, וזאת עשתה בתפוצה נרחבת לבני משפחה ומכרים (מדובר לפחות בכמה עשרות של אנשים), אשר אינם מהווים צד להליך המשפטי.

עו"ד סיון אלה-לוי: "התובעת חשה מביושת ומושפלת"

עו"ד אלה-לוי, טענה כי מעשי הנתבעת נעשו בכוונה רעה ובזדון תוך שהיא שמה לעצמה מטרה אחת ברורה, להשפיל את התובעת, לבזותה, לחשוף את פרטיה האישיים ביותר אותם שמרה בסוד משך שנים ארוכות.

"הנתבעת", נכתב בתביעה, "שמה לעצמה מטרה לבזות את התובעת, לשים אותה ללעג ולקלס בפני בני המשפחה ולפגוע בשמה הטוב ובקשריה המשפחתיים והחברתיים מתוך מסע נקמה אישי של הנתבעת בתובעת, כאשר עסקינן במשפחה רחבה ביותר, אשר קיימה קשרי משפחה הדוקים משך עשרות שנים, וזאת עד לחרחורי הריב של הנתבעת במשפחה ופירוקה את המשפחה נוכח מעשיה החמורים".

עו"ד אלה-לוי הוסיפה עוד בתביעה: "בכך, פעלה הנתבעת בניגוד לחוק במעשים המהווים עבירה אשר מאסר בצידה, כמו גם עוולה אזרחית, המזכה את התובעת בפיצוי כספי. אין לתאר את עוצמת עוגמת הנפש שגרמה הנתבעת לתובעת בהתנהלותה זאת, עת נחשפו פרטיה האינטימיים ביותר בפני בני משפחה ומכרים רבים ועת שמה הנתבעת את התובעת ללעג ולקלס בפני בני המשפחה והמכרים. במעשיה, פעלה הנתבעת במכוון על מנת לפגוע ולנקום בתובעת וגרמה לנזק ביחסי התובעת עם בני משפחתה והמכרים, נזק אשר יתן אותותיו לעוד שנים ארוכות. התובעת חשה מביושת ומושפלת וכי הנתבעת ביצעה בה משפט ראווה בפני מרבית בני משפחתה, אודות אירועים שאירעו עוד בטרם נולדה הנתבעת, כך ממש!".


עו"ד סיון אלה-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות