עבודות שירות לנאשם שדיווח כי רכבו נגנב כדי לקבל כספי הביטוח

תושב השפלה, 34, הורשע ע"פ הודאתו, כי ניסה להונות את חברת הביטוח כשדיווח, בכזב, כי מכונית השברולט קרוז שלו נגנבה. הוא נקנס ב-3,500 שקלים
אייל חן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שיטת מצליח? תושב השפלה, בן 34, החליט להשיג את מלוא שוויו של הרכב מהביטוח, העביר אותו לשטחים וטען שנגנב. באחרונה שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, שהרשיעה אותו, גזרה עליו 3 חודשי עבודות שירות ו-3,500 שקלים קנס.

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של קשירת קשר לביצוע עוון, קבלת דבר במרמה, ומסירת ידיעה כוזבת. על פי כתב האישום, הנאשם היה בעליו של רכב מסוג שברולט קרוז ובשלב מסוים החליט כי הוא מעוניין "להיפטר" מרכב השברולט ולקבל תמורתו את כספי הביטוח. בעקבות כך, קשר קשר עם חברו שהכיר את תושב השטחים וסיכמו כי יעבירו לו את הרכב כאשר הבחור שהעביר אותו קיבל תמורת הנסיעה 2,000 שקלים.

לאחר שהרכב הועבר לשטחים, הנאשם דיווח על גניבתו במשטרה ולאחר העברת האישור לביטוח קיבל במרמה סך של כ-21 אלף שקלים.

מעשה מתוחכם ומתוכנן

הנאשם שהינו נעדר עבר פלילי, ביקש מבית המשפט לבטל את הרשעתו בפלילים, אולם השופטת רון לא קיבלה את בקשתו. בגזר הדין אומנם ציינה השופטת כי הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן ונטל אחריות על ביצוע העבירה ואופן התנהלותו, אך לדבריה אין בכך די כדי לבטל את הרשעתו.

לגרסת הנאשם, באותה עת, לא שקל את חומרת התנהלותו והשלכותיה על עתידו. בבית המשפט הוא ביטא חרטה על מעשיו וטען כי אינם משקפים את אורחות חייו.

"מעשיו של הנאשם חמורים", כתבה השופטת רון. "נכון אמנם כי מדובר במעידה חד פעמית, הגם שעניינה ביצוע מספר שלבים שהנאשם יכול היה לחדול מהם בכל עת ולהבין את הפסול שבמעשיו. אולם, מעשיו של הנאשם בוצעו לאחר תכנון מוקדם ותחכום ומלווים במרמה ובהונאה. הנאשם היה יזם העבירה וזה שמסר ידיעה כוזבת למשטרה".

"לצד האינטרס הפרטי של הנאשם", הוסיפה עוד השופטת, "קיים אינטרס ציבורי המחייב כי במקרים אלה, יישקלו כלל ההיבטים לחומרה, ויינתן להם המשקל הנאות, בענישה הולמת ומרתיעה. בשל כך, לא מצאתי כי יש בהצטברותן של הנסיבות כדי לאפשר סיום ההליך באי הרשעה".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

______________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות