לא חינוכי: קטטה בשיעור ספורט הסתיימה בכתב אישום

תלמיד בן 16 מאזור השפלה נאשם בביהמ"ש לנוער כי תקף את חברו לשכבה במקל ובבעיטות וגרם לו לפציעת ראש קשה. המדינה מבקשת להותירו במעצר עד תום ההליכים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

האלימות במערכת החינוך: לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום כנגד תלמיד בן 16, תושב השפלה, בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שתקף את חברו לשכבה במהלך שיעור בבית הספר בו הם לומדים בגן יבנה. על פי האישום הנער הנאשם תקף באמצעות מקל ובעט בחברו והוביל לפציעתו הקשה של חברו. במקביל להגשת כתב האישום הוגשה לבית המשפט גם בקשה למעצרו של הנאשם הצעיר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, הנאשם והמתלונן הינם תלמידי תיכון, בני אותה השכבה. במהלך שיעור ספורט השניים נקלעו למריבה במהלכה סטר הנאשם למתלונן, ואילו המתלונן השיב לו בבעיטה. בשלב זה הגיע מורה והפריד בין הצדדים אשר הלכו כל אחד לדרכו.

בהמשך, כך נטען בכתב האישום, נטל הנאשם בידיו מקל של מטאטא והמתין למתלונן מחוץ לאולם הספורט. כשהמתלונן חלף על פניו, חבט בו הנאשם בראשו באמצעות המקל עד שהמתלונן נפל אל הקרקע, אז המשיך הנאשם ובעט בראשו. כתוצאה ממעשי הנאשם הובהל המתלונן לניתוח דחוף בראשו ולאחר מכן אושפז לפרק זמן לאחר האירוע.

במקביל להגשת כתב האישום הגישה המדינה בקשה נוספת לבית המשפט למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד בפלילים: בוגר רפואה שהורשע בתקיפת אשתו ייכנס לכלא

אתמול (יום ג') פורסם באוביטר כי הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופט יואל עדן, קיבלו את ערעור המדינה וגזרו שנת מאסר על בוגר לימודי רפואה שהיכה ופצע את אשתו ולא הרשיע אותו, זאת למרות שיתכן שהדבר יפגע בסיכוייו לקבל רישיון לעסוק ברפואה. "האם ראוי הוא כי אדם אשר היכה את רעייתו, וחבל בה כה קשות, עד כי שבר את עצמותיה, והביאה לצורך לקבל בבית חולים טיפול מידי רופא במסגרתו בוצע שחזור וגיבוס, ישמש הוא עצמו כרופא אשר מתפקידו יכול ויהיה לטפל במקרים שכאלו", כתב השופט עדן בהחלטתו.

על פי כתב האישום, מדובר בגבר שסיים לימודי רפואה, והיה בתהליך השתלבות במערכת הרפואה בישראל כרופא, לפני למעלה משנה בבית הוריו, שוחחה אשתו דאז עם אחותה, והנאשם תקף אותה בכך שהחל להכותה באמצעות ידיו, על ראשה ועל ידיה. עוד תואר באישום כי בעט בה, היכה אותה באמצעות מקל של מטאטא, הפילה אל הרצפה, ובעט בה בחוזקה בידיו בעודה שרועה על הרצפה. כתוצאה מהמכות נגרמו לאישה חבלות של ממש כולל שבר ביד אשר שוחזר וגובס בבית החולים.

בית המשפט השלום החליט לבטל את הרשעתו בפלילים של הנאשם ולהסתפק בעבודות של"צ, זאת מאחר והדבר עלול לפגוע בסיכוייו לקבל רישיון רפואה.

המדינה הגישה ערעור על ההחלטה והשופטים יואל עדן, גד גדעון וגאולה לוין קיבלו בפה אחד את הערר בו ציין השופט עדן כי האלימות של הנאשם מבטאת את הזלזול וההתייחסות המזלזלת שלו לכבוד העצמי של רעייתו, לזכותה הבלעדית על גופה, וככלל לאיסור המוחלט לפגוע בגופה.

_________________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות