לפעמים כפיות זה רק כפיות

מורה בביה"ס למדעים בנתניה אמר לקולגה בעמדת הקפה שהוא "רוצה כפיות" – וזו תבעה אותו ואת המוסד החינוכי על הטרדה מינית. האם ביהמ"ש קיבל את טענותיה?
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כאמל אבו קאעוד, קיבל תביעה של מורה שטענה שהוטרדה מינית וחייב את משרד החינוך לפצות אותה בגין התנכלות ואי נקיטת אמצעים כנדרש בסך 70 אלף שקלים. בנוסף, חייב בית המשפט את משרד החינוך בהוצאות משפט בסך 16.5 אלף שקלים. השופט אבו קאעוד לא קיבל את טענת המורה שהוטרדה מינית.

מורה למדעים בבית ספר בנתניה טענה כי הוטרדה מינית, על ידי עמיתה לעבודה בעקבות ויכוח מקצועי ביניהם. על פי התביעה שהגישה המורה בינה לבין מורה למדעים אחר, התעורר ויכוח סביב שני נושאים הראשון טענותיה כי הוא העתיק דפי עבודה שהכינה לתלמידיה ובקשת המורה מהתובעת לבטל שאלה במבחן, וסירובה של לעשות כן ולאחר ויכוח שהתקיים בין השניים בבית הספר, הם נפגשו שוב בעמדת הקפה בחדר המורים, שם לטענת התובעת הוא "הטריד אותה מינית" בכך שנגע בישבנה פתח את מגירת הכפיות ואמר לה כי הוא "רוצה כפיות".

התובעת סגרה את המגירה, פנתה אליו ואמרה לו באופן ברור וחד משמעי שאין כפיות במגירה וביקשה שיתרחק ממנה חצי מטר לאחור ושלא יעז לגעת בה. התובעת הסתובבה לכיוון כוס השתייה שלה, כאשר הוא דחף אותה בשנית לעבר עמדת הקפה, פתח בידו השמאלית את המגירה ופעם נוספת הניח את ידו על ישבנה.

"מעשה תמים"

התובעת, כך פורט עוד בתביעה, הסתובבה שוב לעברו בכעס ודרשה כי יתרחק ממנה ושלא יגע בה. התובעת הסתובבה כדי לקחת את השתייה שהכינה ואז הוא חזר שוב על התנהגותו בהתרסה ובחיוך באומרו "מה כבר תעשי לי?". התובעת צעקה עליו ומורה אחרת – הייתה עדה רק לצעקותיה.

התביעה הוגשה נגד אותו מורה, מנהל בית ספר, מפקחת בית הספר ומשרד החינוך ובפסק הדין, נקבע כי המורה נגע אומנם בישבנה במסגרת מאבק שהתנהל בין הצדדים על "טריטוריית עמדת הקפה" בחדר המורים, אולם הוא עשה כן בניסיונו לפלס דרך, בלי משים וללא כוונה פלילית.

המורה, כך לפי בית המשפט, אומנם אמר כי הוא "רוצה כפיות", "אולם התכוון באמת ובתמים לכפיות מהמגירה שמתחת לעמדת הקפה ולא הייתה כל קונוטציה מינית לאמירה זו". עם זאת, נקבע כי אותו מורה, מנהל בית הספר והמפקחת התנכלו לתובעת על רקע תלונתה להטרדה מינית, ומשרד החינוך כשל עת לא בירר את התלונה משך 7 חודשים עד שהתובעת נאלצה להגיש תלונה במשטרה נגד המורה.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט כאמל אבו קאעוד

_______________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות